ZKS Ferrum, specjalizujący się w produkcji konstrukcji stalowych dla przemysłu energetycznego i hutniczego, złożył ofertę na zakup majątku Vistal Offshore położonego przy nabrzeżu Indyjskim w gdyńskim porcie. Spółka w restrukturyzacji poszukuje od lipca zeszłego roku nabywcy lub dzierżawcy nieruchomości produkcyjnej na obszarze Portu Gdynia.
Jak donoszą media, Ferrum zamierza rozwijać działalność produkcyjną na Pomorzu, lecz do finalizacji transakcji potrzebne są jeszcze zgody administracyjne, w tym decyzja Portu Gdynia dotycząca prawa pierwokupu oraz zatwierdzenie układu z wierzycielami Vistal Offshore, który kończy wieloletni proces restrukturyzacyjny.
Przedmiotem transakcji jest 3,5-hektarowy obszar produkcyjny Vistal Offshore, który od 2014 roku stanowi jedną z najnowocześniejszych fabryk stalowych w Polsce. Zakład został zaprojektowany z myślą o produkcji konstrukcji stalowych dużych gabarytów, jak wieże wiatrowe i mosty, a także o produkcji kadłubów statków pełnomorskich, co wcześniej realizowała stocznia Karstensen Shipyard Poland.
Zakład dysponuje halą produkcyjną o powierzchni 12 000 m², wyposażoną w systemy pozwalające na produkcję i obróbkę konstrukcji o dużych ciężarach. W hali znajduje się 10 suwnic o udźwigu od 20 do 100 ton, z możliwością pracy w tandemie, co pozwala na podnoszenie konstrukcji o masie nawet do 200 ton. Wysokość hali do haka suwnicy wynosi aż 27 m, co umożliwia realizację bardzo dużych konstrukcji. Ponadto megabrama o rozmiarach 27 x 33 m pozwala na wyprowadzenie gotowych konstrukcji, takich jak statki, bezpośrednio z hali.
Realizacja transakcji zależy od zatwierdzenia układu z wierzycielami Vistal Offshore oraz zgody Portu Gdynia, który rozważa skorzystanie z prawa pierwokupu. Jak informuje rzeczniczka portu, Kalina Gierblińska, port nie otrzymał jeszcze oficjalnego wezwania do podjęcia decyzji w tej sprawie.
Jeśli Ferrum uzyska zgodę na zakup, planuje zwiększyć swoje moce produkcyjne oraz usprawnić logistykę dzięki bezpośredniemu dostępowi do nabrzeża. Inwestycja w nowoczesną infrastrukturę i dostęp do portu może umożliwić Ferrum realizację dużych zamówień, tworząc również nowe miejsca pracy w regionie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej