Grupa Unimot miała w III kwartale 2024 roku miała 105 mln zł skorygowanej EBITDA, wobec 29 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku - podała spółka w komunikacie. Szacunki grupy zakładały 104 mln zł skor. EBITDA.
Przychody za III kw. wyniosły 3,7 mld zł wobec 3,31 mld zł rok wcześniej i 3,62 mld zł szacunków.
EBITDA raportowana jest na poziomie 42 mln zł, w porównaniu do 12 mln zł przed rokiem.
"Jednym z najistotniejszych przedsięwzięć podjętych w ostatnim czasie było zabezpieczenie naszego łańcucha dostaw gazu LPG poprzez czarter gazowca przeznaczonego do transportu tego surowca, umożliwiając nam elastyczne reagowanie na nadchodzące zmiany rynkowe, w tym przede wszystkim sankcje na import gazu LPG z Rosji" – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes Unimotu Adam Sikorski.
Unimot poinformował, że na wyniki grupy w III kwartale 2024 r. szczególnie pozytywny wpływ miała działalność segmentu bitumen, który w tym okresie osiągnął wynik EBITDA skorygowana na poziomie 53 mln zł. Maksymalizacja wolumenów sprzedaży tego segmentu była związana z sezonem budowy i remontów dróg.
Dodano, że segment paliw ciekłych również miał pozytywny wpływ na wynik, osiągając w III kwartale 2024 r. EBITDA skorygowana na poziomie 31 mln zł.
"Wyższe marże w tym obszarze były wynikiem zwiększonego popytu na rynku oraz spadku premii zakupowych. Ponadto, pozytywny wpływ miało przeszacowanie (o około 7 mln zł) kosztów przyszłego utrzymania zapasu obowiązkowego za import oleju napędowego w całym 2024 r." - napisano.
Jak wskazano, stabilne wyniki finansowe zostały wypracowane przez segment infrastruktury i logistyki, który zrealizował wynik EBITDA skorygowana w wysokości 20 mln zł. Segment ten obejmuje m.in. działalność w zakresie magazynowania paliw i usług transportu kolejowego.
W III kwartale 2024 r. wolumen sprzedaży paliw ciekłych wyniósł 565 tys. m sześc. (wzrost o 17 proc. rdr), sprzedaż gazu LPG osiągnęła poziom 67 tys. ton Mg (spadek o 17 proc. rdr), natomiast sprzedaż gazu ziemnego wyniosła 334 GWh (wzrost o 155 proc. rdr).
gaw/ osz/ mick/
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii