Grupa Damen Shipyards podpisała kontrakt ze stacjonującą w Stambule firmą Arena Offshore A.S. na lokalną budowę dwóch holowników Stan Tug 1606. Arena Offshore zrealizuje budowę w Turcji w ramach programu Damen Technical Cooperation (DTC). Dzięki temu Damen oferuje klientom na całym świecie dostosowane wsparcie, dzieląc się wiedzą i technologią niezbędną do budowy sprawdzonych jednostek stoczniowych u partnerów zewnętrznych.
Na podstawie projektu i licencji dostarczonych przez Damen, Arena Offshore zbuduje holowniki Stan Tug 1606 we własnych zakładach w Stambule. Następnie firma zaoferuje te jednostki na sprzedaż. Arena Offshore specjalizuje się w pośrednictwie okrętowym, czarterze oraz budowie statków. Od rozpoczęcia działalności w 1998 roku firma zrealizowała i dostarczyła ponad 50 nowych jednostek na rynki całego świata.
Stan Tug 1606 to sprawdzona w eksploatacji jednostka, która przez lata ewoluowała, odpowiadając na opinie klientów. Holownik o wymiarach 16,76 x 5,94 metra oferuje uciąg na palu wynoszący 16 ton. To wszechstronny statek, idealny do prac holowniczych, cumowniczych, pchających oraz inspekcyjno-pomiarowych.
- To dla nas ogromny zaszczyt i przyjemność, że Damen wybrał i obdarzył zaufaniem zewnętrzną firmę, jaką jest Arena Offshore, do budowy dwóch holowników Stan Tug 1606 — jednego z najbardziej rozpoznawalnych modeli Damen. Jako wyraz tego zaufania, z entuzjazmem podejmujemy się budowy tych dwóch jednostek w Stambule, zgodnie z jakością i standardami Damen - powiedział M. Ömer Ince, właściciel Arena Offshore.
- Cieszymy się, że nasze dobre doświadczenia i współpraca z Arena Offshore zaowocowały tym, że zdecydowali się oni na budowę nowych jednostek według projektu Damen. To także budujące, że DTC zyskuje na popularności w Turcji. Damen głęboko wierzy, że dzieląc się projektami, wiedzą i technologią, możemy przyczynić się do budowy wysokiej jakości, zrównoważonych jednostek na całym świecie. Dodatkowo, DTC przynosi korzyści gospodarcze, wspierając lokalnych dostawców sektora morskiego i poszerzając możliwości zatrudnienia - dodał Bram Kouters, dyrektor zarządzający Damen Technical Cooperation.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów