China National Petroleum International Corporation (CNPC) podpisała umowę na budowę trzech zbiornikowców LNG z Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group), spółką zależną China State Shipbuilding Corporation.
Zgodnie z warunkami umowy, statki powstaną na podstawie projektu wielkoskalowego statku LNG czwartej generacji „Changxing Series” o pojemności 174 000 metrów sześciennych, opracowanym przez Hudong Zhonghua. Statki będą miały 295 metrów długości, 45 metrów szerokości, 26,25 metra głębokości i prędkość 19,5 węzła.
Jednostki będą wyposażone w dwupaliwowe silniki LNG i wolnoobrotowy układ napędowy, aby zoptymalizować osiągi i zmniejszyć zużycie energii.
Kontrakt pojawia się zaledwie rok po złożeniu podobnego zamówienia przez China COSCO Shipping w Hudong Zhonghua Shipbuilding. 18 czerwca stocznia zorganizowała uroczystość dokowania pierwszego statku, co oznaczało oficjalne rozpoczęcie nowego etapu budowy jednostki.
Stocznia pozyskała również zamówienie na budowę dwóch kontenerowców o pojemności 24 000 TEU od Evergreen Group.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii