China National Petroleum International Corporation (CNPC) podpisała umowę na budowę trzech zbiornikowców LNG z Hudong Zhonghua Shipbuilding (Group), spółką zależną China State Shipbuilding Corporation.
Zgodnie z warunkami umowy, statki powstaną na podstawie projektu wielkoskalowego statku LNG czwartej generacji „Changxing Series” o pojemności 174 000 metrów sześciennych, opracowanym przez Hudong Zhonghua. Statki będą miały 295 metrów długości, 45 metrów szerokości, 26,25 metra głębokości i prędkość 19,5 węzła.
Jednostki będą wyposażone w dwupaliwowe silniki LNG i wolnoobrotowy układ napędowy, aby zoptymalizować osiągi i zmniejszyć zużycie energii.
Kontrakt pojawia się zaledwie rok po złożeniu podobnego zamówienia przez China COSCO Shipping w Hudong Zhonghua Shipbuilding. 18 czerwca stocznia zorganizowała uroczystość dokowania pierwszego statku, co oznaczało oficjalne rozpoczęcie nowego etapu budowy jednostki.
Stocznia pozyskała również zamówienie na budowę dwóch kontenerowców o pojemności 24 000 TEU od Evergreen Group.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich