CMA CGM, czwarty największy armator kontenerowców, nie będzie przyjmował zamówień na dostawy towarów do portów leżących na południu Chin przez kilka pierwszych tygodni 2021 roku. Powodem jest zawieszenie usług przery z mniejszyc je załadować na duże statki.
CMA CGM podjęło decyzję w momencie globalnego niedoboru kontenerów, co zmniejszy rosnący eksport z Chin. Światowi handlowcy bowiem masowo kupują wszelkiej maści towary,
od sprzętu AGD po środki ochrony indywidualnej po kryzysie koronawirusa.
Armatorzy feederów z Południowych Chin i Hong Kongu ogłosili zawieszenie działalności od 5 stycznia do 21 lutego Wiąże się to z wymogiem kwarantanny nałożonej na załóg statków z powodu pandemii koronawirusa przed rozpoczęciem się chińskiego Nowego Roku.
CMA-CGM nie odpowiedziało natychmiast na prośby o komentarz.
Księżycowy Nowy Rok w 2021 roku przypada na 12 lutego. Jest to tygodniowe święto w Chinach, które zwykle prowadzi do zatłoczenia portów w kraju.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk