CMA CGM, czwarty największy armator kontenerowców, nie będzie przyjmował zamówień na dostawy towarów do portów leżących na południu Chin przez kilka pierwszych tygodni 2021 roku. Powodem jest zawieszenie usług przery z mniejszyc je załadować na duże statki.
CMA CGM podjęło decyzję w momencie globalnego niedoboru kontenerów, co zmniejszy rosnący eksport z Chin. Światowi handlowcy bowiem masowo kupują wszelkiej maści towary,
od sprzętu AGD po środki ochrony indywidualnej po kryzysie koronawirusa.
Armatorzy feederów z Południowych Chin i Hong Kongu ogłosili zawieszenie działalności od 5 stycznia do 21 lutego Wiąże się to z wymogiem kwarantanny nałożonej na załóg statków z powodu pandemii koronawirusa przed rozpoczęciem się chińskiego Nowego Roku.
CMA-CGM nie odpowiedziało natychmiast na prośby o komentarz.
Księżycowy Nowy Rok w 2021 roku przypada na 12 lutego. Jest to tygodniowe święto w Chinach, które zwykle prowadzi do zatłoczenia portów w kraju.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął