CMA CGM wskoczyło na szczyt tabeli zarobków przewoźników w trzecim kwartale. Firma odnotowała zysk netto w wysokości 5,6 mld dolarów zapowiadając, że w ostatnim kwartale zanotuje „jeszcze mocniejszy” wynik.
Skonsolidowane przychody grupy wzrosły o 89 proc. do 15,3 mld dolarów, głównie dzięki działalności liniowej. Obroty z transportu kontenerowego podwoiły się w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku, do 12,5 miliarda dolarów, nawet biorąc pod uwagę 2,5 proc. spadek wolumenu (5,45 milionach TEU). Stało się tak, gdyż cena transportu kontenerów wzrosła z 1109 rok temu do 2293 dolarów za TEU.
Średnia stawka CMA CGM była na równi z innymi konkurentami, którzy opublikowali wyniki, z wyjątkiem izraelskiego przewoźnika Zim, który podał średnią stawkę 3226 dolarów za TEU.
– Osiągnęliśmy w tym kwartale bardzo dobre wyniki finansowe, co pozwoliło nam kontynuować rozwój i przyspieszyć transformację – powiedział Rodolphe Saade, prezes i dyrektor generalny.
Porównując trzeci kwartał z drugim, CMA CGM odnotowało skok rentowności o oszałamiające 60 proc., z optymistycznym nastawieniem firmy po podpisaniu wielu kolejnych kontraktów o wyższym ratingu, co sugeruje kolejny ogromny skok zysków za bieżący kwartał.
Dzięki dostawie 13 nowych statków w tym roku, CMA CGM z powrotem przewyższyło chińskiego przewoźnika państwowego Cosco, i wskoczyło na trzecie miejsce pod względem przepustowości, z 3,1 milionami TEU.
We wrześniu CMA CGM wykonało zaskakujący ruch, aby ograniczyć dalsze wzrosty stawek spotowych dla wszystkich swoich marek żeglugowych do 1 lutego.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych