Firma Blue World ogłosiła udany test pierwszego na świecie systemu ogniw paliwowych HT PEM o mocy 200 kW. Test zakończono w nowo utworzonych obiektach testowych połączonych z fabryką Blue Aalborg, gdzie produkowane są ogniwa paliwowe do systemu.
Wstępne testy zakończyły się świetnymi wynikami, które przekroczyły oczekiwania dotyczące wydajności. To oznacza osiągnięcie ważnego kamienia milowego w procesie wdrażania nowej technologii, która przyspieszy dekarbonizację przemysłu morskiego.
Przy sprawności elektrycznej do 55% po osiągnięciu etapu komercyjnego, system ogniw paliwowych zazwyczaj zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 20-30%, co umożliwia ekonomiczne wykorzystanie zielonych paliw. Ponadto system ogniw paliwowych umożliwia wychwytywanie do 100% dwutlenku węgla zarówno w celu wykorzystania w produkcji zielonego paliwa, jak i do przechowywania.
Pierwszym systemem pilotażowym jest system o mocy 1 MW do produkcji energii na pokładzie. System zostanie zainstalowany na jednym z dużych statków AP Moller – Maersk z podwójnym zasilaniem paliwem metanolowym, a instalacja na pokładzie jest spodziewana w pierwszej połowie 2026 r.
Blue World początkowo będzie dostarczać systemy zasilania pomocniczego i oczekuje, że ich system morski osiągnie poziom komercyjny w 2027 r. Ostatecznie firma będzie dostarczać wielomegawatowe systemy napędowe do globalnej żeglugi, gdzie technologia ogniw paliwowych będzie miała największy wpływ zarówno na środowisko, jak i klimat.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów