• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Będzie nowy przetarg na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Wiślany

AK

13.02.2022 11:27
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Będzie nowy przetarg na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Wiślany

Partnerzy portalu

Będzie nowy przetarg na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Wiślany - GospodarkaMorska.pl
Fot. NDI//BESIX

Ogłoszony będzie nowy przetarg na pogłębienie toru wodnego przez Zalew Wiślany, poprawiający żeglugę jednostek przez budowany przekop Mierzei Wiślanej - podał PAP Urząd Morski w Gdyni. Obecne postępowanie zostało unieważnione.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, przetarg został unieważniony pod koniec stycznia i będzie ogłoszone nowe postępowanie.

"W toku prac komisja przetargowa oceniła, iż cena oferty najkorzystniejszej przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z tym przetarg został unieważniony i obecnie jest przygotowywane nowe postepowanie w tym zakresie" - wyjaśniła Magdalena Kierzkowska.

Przetarg na trzeci etap inwestycji ma dotyczyć budowy toru wodnego wraz z oznakowaniem nawigacyjnym. Odcinek toru objęty przetargiem to ok. 8200 m na Zalewie Wiślanym. Wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie zadania.

Tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statku morskiego o długości 100 m (zestawu barek do 180 m), szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

Na prace składają się m.in. roboty czerpalne, transport i refulacja urobku z wbudowaniem w sztuczną wyspę na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego.

Zgodnie z decyzją środowiskową, w przypadku ujawnienia znalezisk o wysokiej wartości historycznej w trakcie prowadzonych robót czerpalnych, dalsze prace mają być wykonywane w uzgodnieniu z właściwym Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca ma być zobowiązany do przestrzegania wytycznych przyrodniczych prowadzenia robót czerpalnych i podczyszczeniowych.

W ramach nowego oznakowania nawigacyjnego zaprojektowano 35 pław, w tym 18 pław czerwonych po stronie lewej i 17 pław zielonych po stronie prawej.

Dwa pierwsze etapy inwestycji to budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję oraz obudowa brzegów rzeki Elbląg wraz z budową mostu w Nowakowie i przebudową drogi powiatowej do tej przeprawy. Most obrotowy w Nowakowie ma zastąpić most pontonowy. W obu tych miejscach toczą się prace. Jak podała Magdalena Kierzkowska, w pierwszym etapie inwestycji (budowy kanału - PAP) zaawansowanie wynosi 87 proc., w drugim etapie (obudowa rzeki Elbląg - PAP) zaawansowanie jest na poziomie 23 proc.

Źródło: PAP

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.