Hiszpański operator promowy Baleària złożył ofertę na budowę i eksploatację nowego terminalu pasażerskiego w porcie w Walencji, przy wsparciu operatora terminalu wycieczkowego Global Ports Holding (GPH).
Zgodnie z długoterminową umową między Balearią a GPH, GPH zarządzałaby wyłącznie operacjami nowego terminalu rejsowego, a Baleària - firma żeglugowa numer jeden w Porcie Walencji pod względem liczby pasażerów i ładunków - zapewniałaby niezbędną wiedzę fachową na rozwój i eksploatację obiektu.
Projekt Smart Terminal, który zachowa historyczne budynki byłego Związku Marynarki Wojennej Levante, ma być punktem odniesienia dla zrównoważonego rozwoju poprzez zastosowanie „najbardziej wydajnych technologii o najmniejszym wpływie na środowisko”.
Będzie on zlokalizowany między molo Poniente i molo Espigón del Turia - o powierzchni około 100 000 metrów kwadratowych, zajmowanej wcześniej przez stocznię Unión Naval de Valencia. Koncesja zostanie udzielona na okres 35 lat, z możliwością przedłużenia do 50 lat.
Nowy terminal ma obsługiwać ruch statków wycieczkowych, regularne linie między Balearami a Algierią, a także ruch ro-ro. Oczekuje się, że terminal będzie mógł pomieścić dwa statki wycieczkowe tego samego dnia, jeden w systemie portu bazowego i drugi w tranzycie, oraz dwa statki pasażerskie typu ro-ro.
W tym celu terminal będzie miał co najmniej cztery miejsca do cumowania, co pozwoli przynajmniej jednemu z nich na przyjęcie statku wycieczkowego o długości 360 metrów i drugiego statku wycieczkowego o długości co najmniej 250 metrów.
Wszystkie miejsca do cumowania muszą być wyposażone w sieć zasilania statków.
Zgodnie z informacją terminal byłby w 100% samowystarczalny pod względem energii elektrycznej wytwarzanej z odnawialnych źródeł energii - fotowoltaiki, wiatru, odnawialnego wodoru i biopaliw - i przetwarzałby wszystkie wytwarzane odpady.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął