Statek przewożący około 14 tys. australijskich owiec i 2 tys. krów został zawrócony z drogi po atakach Huti na Morzu Czerwonym i utknął w upale u wybrzeży Australii - poinformowała w środę agencja Reutera.
Statek transportował zwierzęta do Izraela, jednak w połowie stycznia władze Australii nakazały mu powrót z powodu zagrożenia ostrzałami jemeńskich rebeliantów Huti, atakujących statki handlowe w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej. Huti twierdzą, że w ten sposób pomagają palestyńskim terrorystom walczącym z Izraelem w Strefie Gazy.
W rezultacie zwierzęta utknęły: mogłyby zostać wyładowane w Australii, gdzie jednak prawo wymaga poddania ich kwarantannie lub wysłane ponownie, tym razem okrężną trasą wokół Afryki.
Grupy rolników i eksporterów twierdzą, że znajdujące się na pokładzie zwierzęta są zdrowe - podkreśliła agencja Reutera. Ministerstwo rolnictwa poinformowało o współpracy z eksporterem i organizacjami branżowymi, aby zapewnić utrzymanie standardów bezpieczeństwa zwierząt.
"Bardzo trudno jest sobie wyobrazić, że 60-dniowa podróż tysięcy zwierząt gorącym i dosłownie cuchnącym metalowym statkiem jest zgodna ze standardami, jakich stosowania wobec zwierząt oczekują Australijczycy" - powiedział członek australijskiego parlamentu Josh Wilson. "Męka tych stworzeń dowodzi, że eksport żywych zwierząt jest zepsuty do szpiku kości" - dodał.
Państwa Bliskiego Wschodu są największymi odbiorcami australijskich owiec. Rząd laburzystów zobowiązał się do wprowadzenia zakazu eksportu żywych owiec, jednak protestują przeciwko temu hodowcy, twierdząc, że ten krok pozbawiłby ludzi pracy i zniszczył społeczności rolnicze.
os/ adj/
Thousand animals stranded at sea due to escalating Red Sea crisishttps://t.co/2ju8g9ytWw
— FocuSeaTV (@focuseatv) January 31, 2024
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland