Port w Long Beach miał najlepszy sierpień w swojej 109-letniej historii, zaznaczając mocny początek szczytowego sezonu żeglugowego, pomimo utrzymującej się niepewności gospodarczej związanej z kryzysem COVID-19.
Tamtejsze terminale w zeszłym miesiącu przeładowały 725 610 TEU, co oznacza wzrost o 9,3% w porównaniu z sierpniem 2019 r. Import skoczył o 13% do 364 792 TEU, a eksport o 1% do 126 177 TEU. Liczba pustych kontenerów wysłanych za granicę wzrosła o 8,5% do 234 642 TEU, zgodnie z nowymi danymi opublikowanymi przez port.
Wzrost następuje na początku szczytowego sezonu wysyłkowego, który zwykle trwa od sierpnia do października, kiedy sprzedawcy detaliczni przygotowują się do nadchodzącego świątecznego sezonu zakupowego. Niepewność gospodarcza związana z trwającą wojną handlową między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, a także pandemia COVID-19 nadal wpływają na wielkość przeładunków.
- Pomimo niedawnego wzrostu ładunku,handel międzynarodowy jest wciąż niepewny ze względu skutki COVID-19 - powiedział Mario Cordero, dyrektor wykonawczy Port of Long Beach. - Sierpień był kolejnym wspaniałym miesiącem dla portu, ale musimy zachować czujność co do trwałych skutków globalnej pandemii – dodał.
W sierpniu popyt na towary, takie jak artykuły do majsterkowania i sprzęt do ćwiczeń w domu, przyczynił się do wzrostu przesyłek, wraz z kolejnym krótkoterminowym wzrostem dodatkowych wizyt statków w celu zrekompensowania rejsów, które zostały odwołane na początku tego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny