Projekt obejmuje przegląd zdalnie sterowanych funkcji autonomicznych
statków bezzałogowych używanych przez SpaceX do odzyskiwania rakiet na morzu.
Statki bezzałogowe są w rzeczywistości dużymi lądowiskami na których silniki
rakietowe lądują pionowo, umożliwiając ich odzyskanie i ponowne użycie.
Jednostki do odzyskiwania rakiet zostały zmodyfikowane w taki sposób, aby zawierały poszerzony pokład w celu zwiększenia rozmiaru platformy lądowniczej, cztery silniki służące również do autopozycjonowania oraz osłony przeciwwybuchowe do ochrony urządzeń elektrycznych i silnikowych na pokładzie. Podczas lądowania – ze względów bezpieczeństwa – na pokładzie statku znajduje się jedynie robot, który mocuje rakietę wspomagającą do jednostki przed jej powrotem do portu.
Ogłoszenie ABS pojawia się w momencie gdy SpaceX przygotowuje się do wysłania w kosmos swojego pojazdu Starship latem tego roku. Starship ma zabrać astronautów NASA na Księżyc w 2025 roku, a właściciel SpaceX - Elon Musk ma ambicje wysłania pojazdu na Marsa.
W ramach współpracy dokonany zostanie przegląd projektu jednego z trzech bezzałogowych statków kosmicznych SpaceX do odzyskiwania rakiet pod kątem zgodności z Przewodnikiem ABS dla funkcji autonomicznych i zdalnie sterowanych jednostek. Ze względu na wyjątkowe wymagania operacyjne, ABS zastosuje podejście oparte na ryzyku do oceny funkcji autonomicznych.
– Dzięki naszej pracy nad technologiami autonomicznymi i zdalnego
sterowania w projektach realizowanych z wiodącymi partnerami na całym świecie,
ABS jest liderem we wspieraniu ich praktycznego zastosowania na morzu. To
sprawia, że jesteśmy idealnie przygotowani do współpracy ze SpaceX nad tym
wyjątkowym i ekscytującym projektem – powiedział Patrick Ryan starszy
wiceprezes ABS.
ABS jest światowym liderem we wspieraniu rozwoju
funkcji autonomicznych i zdalnego sterowania na morzu. W październiku 2021 roku zdalnie sterowany
holownik portowy opracowany przez Keppel Offshore & Marine jako pierwszy na
świecie otrzymał oznaczenie ABS REMOTE-CON Notation.
Egzemplarz ABS Guide dla funkcji autonomicznych i zdalnego sterowania można
pobrać tutaj>> ww2.eagle.org
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza