Projekt obejmuje przegląd zdalnie sterowanych funkcji autonomicznych
statków bezzałogowych używanych przez SpaceX do odzyskiwania rakiet na morzu.
Statki bezzałogowe są w rzeczywistości dużymi lądowiskami na których silniki
rakietowe lądują pionowo, umożliwiając ich odzyskanie i ponowne użycie.
Jednostki do odzyskiwania rakiet zostały zmodyfikowane w taki sposób, aby zawierały poszerzony pokład w celu zwiększenia rozmiaru platformy lądowniczej, cztery silniki służące również do autopozycjonowania oraz osłony przeciwwybuchowe do ochrony urządzeń elektrycznych i silnikowych na pokładzie. Podczas lądowania – ze względów bezpieczeństwa – na pokładzie statku znajduje się jedynie robot, który mocuje rakietę wspomagającą do jednostki przed jej powrotem do portu.
Ogłoszenie ABS pojawia się w momencie gdy SpaceX przygotowuje się do wysłania w kosmos swojego pojazdu Starship latem tego roku. Starship ma zabrać astronautów NASA na Księżyc w 2025 roku, a właściciel SpaceX - Elon Musk ma ambicje wysłania pojazdu na Marsa.
W ramach współpracy dokonany zostanie przegląd projektu jednego z trzech bezzałogowych statków kosmicznych SpaceX do odzyskiwania rakiet pod kątem zgodności z Przewodnikiem ABS dla funkcji autonomicznych i zdalnie sterowanych jednostek. Ze względu na wyjątkowe wymagania operacyjne, ABS zastosuje podejście oparte na ryzyku do oceny funkcji autonomicznych.
– Dzięki naszej pracy nad technologiami autonomicznymi i zdalnego
sterowania w projektach realizowanych z wiodącymi partnerami na całym świecie,
ABS jest liderem we wspieraniu ich praktycznego zastosowania na morzu. To
sprawia, że jesteśmy idealnie przygotowani do współpracy ze SpaceX nad tym
wyjątkowym i ekscytującym projektem – powiedział Patrick Ryan starszy
wiceprezes ABS.
ABS jest światowym liderem we wspieraniu rozwoju
funkcji autonomicznych i zdalnego sterowania na morzu. W październiku 2021 roku zdalnie sterowany
holownik portowy opracowany przez Keppel Offshore & Marine jako pierwszy na
świecie otrzymał oznaczenie ABS REMOTE-CON Notation.
Egzemplarz ABS Guide dla funkcji autonomicznych i zdalnego sterowania można
pobrać tutaj>> ww2.eagle.org
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów