pc
Stocznia Poltramp Yard przebudowuje chemikaliowiec dla norweskiego armatora. Jednostka zostanie m.in. skrócona. Przewidywany termin zakończenia prac to październik tego roku.
Hordafor VII, dawniej Yigit, trafił do Szczecina w połowie ubiegłego miesiąca. Z Hirtshals w Danii holował go holownik Serval. Obecnie chemikaliowiec ma 87,5 m długości, 15,2 m szerokości, 6,9 m zanurzenia oraz 3 222 GT. Statek został zbudowany w 1992 r. przez stocznię Vard Aukra w Norwegii.
Jak poinformował w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Dariusz Wąs, dyrektor operacyjny stoczni Poltramp Yard S.A., statek zostanie skrócony o 13 m. Przebudowa obejmuje także m.in. wymianę steru strumieniowego, przepompowni, oraz agregatów i całego systemu elektrycznego. Zaplanowano również prace konserwacyjno-renowacyjne.
Wąs dodał, że to „dość wymagająca przebudowa”.
Statek zostanie przystosowany do przewozu m.in. płynnych odpadów z zakładów przetwórstwa rybnego.
Właścicielem przebudowywanego w Szczecinie chemikaliowca jest armator Hordafor AS – ten sam, którego inny statek w kwietniu ubiegłego roku częściowo zatonął wraz z dokiem w Stoczni Remontowej Nauta w Gdyni.
Poltramp Yard to prywatna prężnie działająca polska stocznia zlokalizowana w Świnoujściu przy głównym torze wodnym łączącym to miasto ze Szczecinem. Zajmuje się remontami statków, budową nowych jednostek pływających oraz remontami sekcji kadłuba i nadbudówek.
Stocznia współpracuje z wieloma armatorami, wykonując kompleksowe przebudowy ich statków, a także remonty i naprawy, które przeprowadza w stoczni remontowej lub podczas wyjazdów do wszystkich portów świata.
Poltramp Yard nie ogranicza się do przemysłu morskiego i proponuje usługi także na lądzie, wykonując konstrukcje stalowe, instalacje przemysłowe oraz remonty zespołów napędowych.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza