Południowokoreańska stocznia Hanjin Heavy zdobyła zamówienie na budowę trzech mega kontenerowców o ładowności 20,6 tys. TEU każdy. Statki mają być dostarczone CMA CGM, trzeciemu największemu armatorowi tych jednostek na świecie, do 2017 roku.
Nowa inwestycja nie dziwi, biorąc pod uwagę dobre wyniki armatora. W zeszłym roku zarobił on bowiem 584 miliony dolarów, a same przychody wzrosły do 16,9 mld dolarów. Ogólnie w 2014 roku kontenerowce CMA CGM obsłużyły 12,2 mln TEU.
- Zawdzięczamy to zdominowaniu linii morskich łączących Wschód z Zachodem i dobrym wynikom z naszych regionalnych spółek. Cieszymy się także, że handel między Azją a Północną Europą i Północą Afryką cały czas rośnie – czytamy w oświadczeniu wydanym przez armatora.
Eksperci z CMA CGM przewidują, że w przyszłym roku ich obroty na rynku kontenerowców wzrosną o 5 proc, głównie dzięki ożywieniu gospodarki Stanów Zjednoczonych i większej ilości zleceń z Europy. Na przeszkodzie może stanąć tylko niepewna sytuacja geopolityczna.
- Jednostki, które skonstruujemy, pozwolą nam między innymi w pełni skorzystać z poszerzenia Kanału Panamskiego i zwiększyć znacznie nasze obroty. Jednocześnie trwają pracę nad sześcioma nowymi kontenerowcami o ładowności 18 tys. TEU oraz 12 jednostkami o ładowności 9,4 tys. TEU – czytamy dalej w oświadczeniu.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza