gm24
W piątek 192 czerwca stocznia Karstensen Shipyard Poland zwodowała kolejną jednostkę rybacką. To już trzecie wodowanie w gdyńskiej stoczni w tym miesiącu.
Operacja wodowania polegała na przesunięciu jednostki do nabrzeża przy pomocy wózków samojezdnych, następnie zwodowaniu statku dźwigiem pływającym Maja.
Statek rybacki NORTH SEA ma 32 metry długości oraz 10 metrów szerokości. Jednostka jest wyposażona w silniki ABC o mocy 736 kW. Armatorem statku, którego projekt wykonało biuro Karstensens Skibsværft A/S będzie Thomas Samuelsen & Karl-Arne Nielsen a portem macierzystym Skagen - najbardziej wysunięty na północ port w Danii.
Obecnie w stoczni Karstensen Shipyard Poland prowadzone są prace nad siedmioma projektami o numerach 452, 453, 456, 457, 458, 459, 463. Zagospodarowanie tylu projektów w krótkim okresie czasu to duże wyzwanie produkcyjne oraz logistyczne. W ostatnich dniach Karstensen zwodował w Gdyni aż trzy jednostki.
Karstensen Shipyard Poland to spółka zależna duńskiej stoczni Karstensens Skibsværft A/S. Stocznia buduje statki w Porcie Gdynia w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym pozyskanym od Vistal Offshore. Znajduje się on przy Nabrzeżu Indyjskim, a do eksploatacji został oddany w 2013. Jest on dostosowany do produkcji kadłubów, składa się z dwóch dobrze wyposażonych, nowoczesnych hal o wymiarach: 200x30x30m oraz 150x30x20 m, a także z przyległych biur i zaplecza dla personelu. Karstensen oficjalnie przejął zakład 1 lipca 2018 r., na mocy umowy o trzyletniej dzierżawie.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth