pc
Stocznia CRIST rozpoczęła we wtorek cięcie stali na jednostkę NB 316. W Gdyni powstanie kolejny wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z kadłubem X-BOW.
To wydarzenie jest pierwszym krokiem w budowie jednego z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie – NB 316, siostrzanej jednostki NB 312 „National Geographic Endurance”. Długi na blisko 125, a szeroki na ponad 20 metrów statek będzie mógł pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.
– NB 316 to kolejna po NB 312 jednostka ekspedycyjna która powstanie w naszej stoczni. Cieszymy się, że poszerzamy nasz udział w ciągle rozwijającym się rynku jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager w stoczni CRIST.
Jednostka zostanie wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub, przez co zwiększy się komfort podróżowania, a hałas i wibracje zostaną znacznie zmniejszone. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia i uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów.
Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych również zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Co istotne, dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.
W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorca finalnym statku jest Lindblad Expeditions. Gotowa jednostka rozpocznie swoją pracę w 2021 roku.
Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestodziewięcioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajduje coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2020 roku. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli