2 stycznia Polskie Ratownictwo Okrętowe (PRO) obchodziło wyjątkowy jubileusz. Przedsiębiorstwo będące kluczowym podmiotem w branży polskiej gospodarki morskiej świętuje w tym roku 70 lat istnienia.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest przedsiębiorstwem armatorskim, którego działalność obejmuje m.in. świadczenie usług transportu morskiego i usług dźwigowych dla przemysłu morskiego offshore, a w tym w szczególności holowania oceaniczne, seismic support, usługi przeładunku i transportu towarów.
Misja, zgodnie z którą firma działa już 70 lat jest eksploatowanie nowoczesnej floty, z uwzględnieniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa ludzi, środowiska naturalnego i mienia oraz utrzymanie najwyższego poziomu jakości we wszystkich obszarach działalności.
Polskie Ratownictwo Okrętowe powstało w 1951 jako organizacja, której głównym zadaniem było oczyszczanie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po II wojnie światowej. W późniejszym czasie PRO poszerzyło swoją działalność o ratownictwo morskie.
W 2002 roku ze struktur PRO wydzielono Morską Służbę Poszukiwania i Ratownictwa.
Polskie
Ratownictwo Okrętowe jest jedynym w Polsce armatorem nowoczesnych,
specjalistycznych holowników typu AHTS – Anchor Handling Tug Supply i
właścicielem żurawia pływającego o największym na Bałtyku unosie 330
ton.
Od 70 lat PRO świadczy usługi holowania różnego rodzaju obiektów na dalekich trasach morskich i oceanicznych.
Od
przeszło 30 lat przedsiębiorstwo buduje swoją pozycję również na
międzynarodowych rynkach offshore, przy obsłudze morskich instalacji
paliwowych i wydobywczych. Operując specjalistyczną flotą wykonuje
pozycjonowanie platform wiertniczych, transport ładunków i
specjalistycznego personelu, obsługę barek typu ‘project cargo’, obsługę
morskich terminali paliwowych i tankowców.
Wykorzystując żuraw
pływający MAJA, firma świadczy również specjalistyczne usługi
przeładunku sztuk ciężkich o wagach do 330 ton we wszystkich portach
Morza Bałtyckiego. Oprócz tego oferuje wynajem żurawia do transportu
morskiego ładunków sztuk ciężkich na pokładzie między portami Morza
Bałtyckiego.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych