sons
2 stycznia Polskie Ratownictwo Okrętowe (PRO) obchodziło wyjątkowy jubileusz. Przedsiębiorstwo będące kluczowym podmiotem w branży polskiej gospodarki morskiej świętuje w tym roku 70 lat istnienia.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest przedsiębiorstwem armatorskim, którego działalność obejmuje m.in. świadczenie usług transportu morskiego i usług dźwigowych dla przemysłu morskiego offshore, a w tym w szczególności holowania oceaniczne, seismic support, usługi przeładunku i transportu towarów.
Misja, zgodnie z którą firma działa już 70 lat jest eksploatowanie nowoczesnej floty, z uwzględnieniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa ludzi, środowiska naturalnego i mienia oraz utrzymanie najwyższego poziomu jakości we wszystkich obszarach działalności.
Polskie Ratownictwo Okrętowe powstało w 1951 jako organizacja, której głównym zadaniem było oczyszczanie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po II wojnie światowej. W późniejszym czasie PRO poszerzyło swoją działalność o ratownictwo morskie.
W 2002 roku ze struktur PRO wydzielono Morską Służbę Poszukiwania i Ratownictwa.
Polskie
Ratownictwo Okrętowe jest jedynym w Polsce armatorem nowoczesnych,
specjalistycznych holowników typu AHTS – Anchor Handling Tug Supply i
właścicielem żurawia pływającego o największym na Bałtyku unosie 330
ton.
Od 70 lat PRO świadczy usługi holowania różnego rodzaju obiektów na dalekich trasach morskich i oceanicznych.
Od
przeszło 30 lat przedsiębiorstwo buduje swoją pozycję również na
międzynarodowych rynkach offshore, przy obsłudze morskich instalacji
paliwowych i wydobywczych. Operując specjalistyczną flotą wykonuje
pozycjonowanie platform wiertniczych, transport ładunków i
specjalistycznego personelu, obsługę barek typu ‘project cargo’, obsługę
morskich terminali paliwowych i tankowców.
Wykorzystując żuraw
pływający MAJA, firma świadczy również specjalistyczne usługi
przeładunku sztuk ciężkich o wagach do 330 ton we wszystkich portach
Morza Bałtyckiego. Oprócz tego oferuje wynajem żurawia do transportu
morskiego ładunków sztuk ciężkich na pokładzie między portami Morza
Bałtyckiego.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,94 $ | baryłka | 0,35% | 02:55 |
Cyna | 21495,00 $ | tona | 0,92% | 15 sty |
Cynk | 2698,00 $ | tona | -0,66% | 15 sty |
Aluminium | 2000,00 $ | tona | -0,50% | 15 sty |
Pallad | 2379,50 $ | uncja | 0,11% | 02:55 |
Platyna | 1104,10 $ | uncja | 0,98% | 02:54 |
Srebro | 25,26 $ | uncja | 1,00% | 02:55 |
Złoto | 1840,10 $ | uncja | 0,18% | 02:55 |