Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk poinformował dzisiaj za pośrednictwem mediów społecznościowych, że koszty niezbędnych inwestycji w dorzeczu Odry szacowane są na kwotę 4,5 mld zł.
Koszty zaplanowanych, niezbędnych inwestycji w dorzeczu Odry oszacowano na kwotę 4,5 mld zł. W wyniku realizacji tych inwestycji zostanie wybudowanych ok. 2 tysiące km sieci kanalizacyjnej oraz zmodernizowanych zostanie ponad 230 km sieci w Polsce.
W projekcie ustawy o rewitalizacji Odry zapisano kilka istotnych inwestycji wodno-ściekowych z dorzecza Odry. To przede wszystkim osiem kilometrów sieci kanalizacyjnej, modernizacja oczyszczalni ścieków na prawobrzeżu Szczecina i prawie 5 km sieci w Koszalinie. Ustawa ma m.in. zapobiec kolejnej katastrofie na Odrze, do której doszło rok temu przy skażeniu rzeki złotą algą.
Projekt ustawy trafił do Sejmu. Teraz przyszłość rządowej propozycji jest w rękach posłów.
Koszty zaplanowanych, niezbędnych inwestycji w dorzeczu Odry oszacowano na kwotę 4,53 mld zł. W wyniku realizacji tych inwestycji zostanie wybudowanych ok. 2,1 tys. km sieci kanalizacyjnej oraz zmodernizowanych zostanie ponad 230 km sieci.
— Marek Gróbarczyk (@marekgrobarczyk) June 15, 2023
Oto inwestycje wodno-ściekowe z dorzecza Odry, wsparte rozwiązaniami projektu ustawy:
— Marek Gróbarczyk (@marekgrobarczyk) June 15, 2023
• #Koszalin: 4,8 km sieci kanalizacyjnej
• #KostrzynNadOdrą: 1,6 km sieci kanalizacyjnej
• #Szczecin Prawobrzeże: 8 km sieci kanalizacyjnej oraz modernizację oczyszczalni ścieków.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland