• <
nauta_2024

12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?

21.12.2020 13:55 Źródło: Urząd Morski w Szczecinie
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki 12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny?

Partnerzy portalu

12,5 dla Szczecina - jak aktualnie wygląda pogłębiany tor wodny? - GospodarkaMorska.pl
fot. Urząd Morski w Szczecinie

”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m” - Przedstawiamy aktualne wydarzenia w ramach realizacji projektu.

Postęp prac

• pogłębiarka Vox Amalia pracuje w kilometrażu KM 29 – 35 oraz KM 35 - 50,• pogłębiarka Scheldt River pracuje w kilometrażu KM 29 – 54; pod koniec grudnia zastąpi ją pogłębiarka ssąco-refulująca nasiębierna, TSHD Meuse River,
• pod koniec grudnia pracę na torze wodnym rozpocznie specjalistyczny ponton Jetsed, przeznaczony do wyrównywania powierzchni dna i powierzchni skarp podwodnych,
• rurociąg prowadzący do W28 został przełożony do W22, urobek jest obecnie transportowany przez obydwie rury na W22,
• wydobyto i odłożono na W22 i W28 już łącznie ok. 12 mln metrów sześciennych refulatu,
• ponton rozpraszający HAM 1208 pracuje ponownie przy usypywaniu wyspy W22,
• Ostrów Grabowski – trwają prace związane ze ścinaniem cypla półwyspu i przebudową obrotnicy dla statków (jednostki Wenda i Kraken) do średnicy 362 m i głębokości 12,5 m (wcześniejsze parametry: średnica 280 m i głębokość 10,5 m),
• trwają prace związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych,
• dobiegają końca prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych.

Gospodarka Morska
fot. Urząd Morski w Szczecinie


Warunki żeglugi

Wprowadzony został obowiązkowy pilotaż dla statków o długości powyżej 50 m, na odcinku od I Bramy Torowej do portu w Szczecinie (Komunikat nr 14 Kapitana Portu
Szczecin), rozszerzono także zapis § 56.9 Przepisów Portowych (Komunikat nr 16 Kapitana Portu Szczecin).

W związku z rozbiórką odcinka gazociągu DN500, na km 44,460 TWŚ-S od 21 do 22 grudnia został zamknięty akwen o promieniu 500 m na tym kilometrze toru (Komunikat nr 19 Kapitana Portu Szczecin). Prace te nie są prowadzone przez Urząd Morski, w ramach modernizacji toru wodnego do głębokości 12,5 m, tylko w ramach osobnej inwestycji, realizowanej przez GAZ-SYSTEM S.A.

Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.

Zakotwicz w Szczecinie!

Do godz. 14:00 w poniedziałek, 21 grudnia, zostało przedłużone głosowanie w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Zachęcamy Państwa do oddania głosu na projekt „Zakotwicz w Szczecinie! - instalacja kilkudziesięciu kotwic wydobytych z toru Świnoujście – Szczecin wraz z tablicami edukacyjnymi we wszystkich dzielnicach miasta”.

W ramach projektu, w rożnych punktach miasta zostaną wyeksponowane kotwice wydobyte podczas prac pogłębiarskich, związanych z przebudową toru wodnego Świnoujście - Szczecin. Realizacja projektu polega na renowacji kilkudziesięciu kotwic okrętowych wraz z odcinkami łańcuchów kotwicznych oraz ich lokalizacją w wybranych miejscach w mieście. Obok każdej z kotwic umieszczone zostaną tablice edukacyjne opisujące statki zbudowane w Stoczni Szczecińskiej. Zapraszamy do zagłosowania!

Gospodarka Morska
fot. Urząd Morski w Szczecinie
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.