”Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m” - Przedstawiamy aktualne wydarzenia w ramach realizacji projektu.
Postęp prac
• pogłębiarka Vox Amalia pracuje w kilometrażu KM 29 – 35 oraz KM 35 - 50,• pogłębiarka Scheldt River pracuje w kilometrażu KM 29 – 54; pod koniec grudnia zastąpi ją pogłębiarka ssąco-refulująca nasiębierna, TSHD Meuse River,
• pod koniec grudnia pracę na torze wodnym rozpocznie specjalistyczny ponton Jetsed, przeznaczony do wyrównywania powierzchni dna i powierzchni skarp podwodnych,
• rurociąg prowadzący do W28 został przełożony do W22, urobek jest obecnie transportowany przez obydwie rury na W22,
• wydobyto i odłożono na W22 i W28 już łącznie ok. 12 mln metrów sześciennych refulatu,
• ponton rozpraszający HAM 1208 pracuje ponownie przy usypywaniu wyspy W22,
• Ostrów Grabowski – trwają prace związane ze ścinaniem cypla półwyspu i przebudową obrotnicy dla statków (jednostki Wenda i Kraken) do średnicy 362 m i głębokości 12,5 m (wcześniejsze parametry: średnica 280 m i głębokość 10,5 m),
• trwają prace związane ze zmianą systemu zasilania znaków nawigacyjnych i przekładaniem kabli światłowodowych,
• dobiegają końca prace związane z oczyszczaniem toru z mniejszych elementów potencjalnie niebezpiecznych.
Warunki żeglugi
Wprowadzony został obowiązkowy pilotaż dla statków o długości powyżej 50 m, na odcinku od I Bramy Torowej do portu w Szczecinie (Komunikat nr 14 Kapitana Portu
Szczecin), rozszerzono także zapis § 56.9 Przepisów Portowych (Komunikat nr 16 Kapitana Portu Szczecin).
W związku z rozbiórką odcinka gazociągu DN500, na km 44,460 TWŚ-S od 21 do 22 grudnia został zamknięty akwen o promieniu 500 m na tym kilometrze toru (Komunikat nr 19 Kapitana Portu Szczecin). Prace te nie są prowadzone przez Urząd Morski, w ramach modernizacji toru wodnego do głębokości 12,5 m, tylko w ramach osobnej inwestycji, realizowanej przez GAZ-SYSTEM S.A.
Aktualną informację o bieżących pracach wszystkich jednostek wykonawcy na danym kilometrze toru otrzymują codziennie e-mailem m.in. służby kapitanatów portów, dyspozytorzy portu i piloci morscy. Wszystkich użytkowników akwenu prosimy jednocześnie o śledzenie zakładki „Bezpieczeństwo morskie – warunki żeglugi” na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie, gdzie publikowane są komunikaty kapitanów portów oraz aktualne ostrzeżenia nawigacyjne. W szczególności, prosimy o zwrócenie uwagi na Komunikat nr 4 Kapitana Portu Trzebież wraz z mapami, dotyczący zamknięcia określonych akwenów dla rybołówstwa i żeglugi, w związku z toczącymi się pracami pogłębiarskimi.
Zakotwicz w Szczecinie!
Do godz. 14:00 w poniedziałek, 21 grudnia, zostało przedłużone głosowanie w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego 2021. Zachęcamy Państwa do oddania głosu na projekt „Zakotwicz w Szczecinie! - instalacja kilkudziesięciu kotwic wydobytych z toru Świnoujście – Szczecin wraz z tablicami edukacyjnymi we wszystkich dzielnicach miasta”.
W ramach projektu, w rożnych punktach miasta zostaną wyeksponowane kotwice wydobyte podczas prac pogłębiarskich, związanych z przebudową toru wodnego Świnoujście - Szczecin. Realizacja projektu polega na renowacji kilkudziesięciu kotwic okrętowych wraz z odcinkami łańcuchów kotwicznych oraz ich lokalizacją w wybranych miejscach w mieście. Obok każdej z kotwic umieszczone zostaną tablice edukacyjne opisujące statki zbudowane w Stoczni Szczecińskiej. Zapraszamy do zagłosowania!
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii