Drewry spodziewa się, że transport LNG będzie się dalej normalizował w 2025 r., ponieważ przyrost floty zbiornikowców będzie przewyższał podaż instalacji skraplających gaz. Według danych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w latach 2025-2027 na oceany wypłynie z doków ponad 250 nowych statków. Jednak popyt na przewozy 124 mln ton rocznie dodatkowych zdolności skraplania gazu w tym samym okresie może wymagać tylko 171 dodatkowych zbiornikowców, przewiduje Argus.
Unia Europejska pozostaje największym importerem LNG na świecie. W I połowie 2024 r. UE importowała 45,4 mln ton LNG. Odnotowano co prawda spadek importu LNG 12,2% r/r. Jednak po stronie popytowej jest wciąż 22% światowego rynku LNG.
Liderzy biznesu z europejskiego przemysłu okrętowego i technologii morskich wzywają do pilnej strategii UE dla przemysłów morskich w celu wzmocnienia europejskiego przemysłu budowy statków i utrzymania wiodącej pozycji technologicznej w dziedzinie przemysłów morskich – informuje SEA Europe.
Grupa technologiczna Wärtsilä podpisała umowę na 15 lat dotyczącą zarządzania techniczne z China LNG Shipping (International) Company Ltd. (CLSICO). Ma ona zapewnić niezawodność operacyjną i elastyczność planowania konserwacji nowego statku przeznaczonego do transportu LNG, Dapeng Princess.
Po kolizji dwóch zbiornikowców zawieszono ruch statków przez Kanał Sueski, powinien zostać wznowiony w ciągu kilku godzin - poinformował w środę zarządca Kanału Osama Rabie. W środę rano wstrzymano także ruch statków przez turecką cieśninę Bosfor.
Port Alexandroupolis stał się przed rokiem strategicznym punktem na Morzu Śródziemnym. Wojna w rejonie Morza Czarnego i blokada portów ukraińskich wywołała nie tylko zmiany w logistyce zbóż, ropy i gazu. Również logistyka wojskowa NATO musiała dostosować się do nowych warunków. Na Morzu Śródziemnym, działający w cieniu Salonik i Pireusu, położony w północno-wschodnim regionie Grecji, port Aleksandropolis przekształcił się w kluczowe, strategiczne ogniwo logistyki NATO.
Statki zasilane paliwem alternatywnym stanowiły około 60% nowych zamówień od początku 2022 r. w GT, głównie dzięki zamówieniom na statki dwupaliwowe LNG i coraz częściej metanolowi, a obecnie stanowią 5% GT floty i 47% zamówień ustalił Clarksons Research.
Rynek LNG odczuł zawirowania po napaści Rosji na Ukrainę i wprowadzeni sankcji. Radykalnej zmianie uległy szlaki transportu LNG zbiornikowcami. Wraz ze wzrostem popytu rynek odnotował szokujące skoki cen gazu i frachtów. Spadł popyt w CHRL oraz Japonii, drastycznie wzrósł za to w krajach Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.
W porcie morskim Eemshaven w Groningen na północy Holandii pojawił się pierwszy pływający terminal FSRU. Golar Igloo – bo o nim mowa - jest pierwszym z dwóch jednostek FSRU, które wspólnie utworzą pływający terminal LNG w Niderlandach o nazwie EemsEnergy Terminal.
Za nami uroczyste cięcie stali do kolejnej, trzeciej jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Przy tej okazji poinformowało, że gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO