Ministerstwo Infrastruktury negocjuje z Bankiem Światowym nowy 10-letni program dot. gospodarki wodnej o wartości 1,5 mld euro; udało się do jego agendy wpisać kwestię oczyszczenia Kanału Gliwickiego - poinformował w piątek wiceminister infrastruktury Przemysław Koperski.
Niepokoi spadek zainteresowania tematyką transportu wodnego ze strony samorządu - ocenił w czwartek w Opolu prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Przemysław Daca.
Wody Polskie podpisały umowę na zabezpieczenie wału przeciwpowodziowego ciągnącego się wzdłuż Wisły w rejonie Kępy Polskiej (Mazowieckie), który został uszkodzony w 2020 r. Prace, które mają rozpocząć się w najbliższym czasie, uzależnione będą od warunków pogodowych. Koszt to ponad 1,2 mln zł.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie prowadzi ambitny projekt inwestycyjny, którego zadaniem jest rewitalizacja żeglugowa Odry granicznej. Projekt przewiduje wiele zadań, wśród których należy wymienić odbudowę zabudowy regulacyjnej, zwiększenie prześwitów pod mostami i budowę nowej bazy dla lodołamaczy w Szczecinie Podjuchach. Inwestycje są realizowane w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły, który jest finansowany między innymi przez Bank Światowy, ale też i inne instrumenty finansowe, w tym POi
22 grudnia 2020 r. podpisano drugie porozumienie między Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi SA dotyczące prac budowlanych przy zwiększeniu prześwitu mostu kolejowego nad rzeką Regalicą w 737,7 km. Inwestycja warta 301 mln zł będzie prowadzona w woj. zachodniopomorskim.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie podpisało 3 grudnia 2020 r. umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie realizacji projektu „Prace modernizacyjne na Odrze granicznej w celu zapewnienia zimowego lodołamania – odcinek 1, 2 i 4”.
W październiku Wody Polskie przeprowadziły pierwszą edycję szkoleń pn. „Metody ograniczania ryzyka powodziowego” skierowanych do pracowników administracji samorządowej oraz służb z rejonu Żuław. Druga tura szkoleń oraz szkolenia praktyczne i szkolenia dla nauczycieli zostaną zorganizowane w przyszłym roku.
- Postawiliśmy kolejny krok pozwalający na realizację jednego z największych zadań infrastrukturalnych w historii szczecińskich Wód Polskich. Jest to wielki projekt, który sprawi, że będziemy w stanie jeszcze bardziej komplementarnie dbać o bezpieczeństwo przeciwpowodziowe mieszkańców Szczecina i regionu – mówi Marek Duklanowski, Dyrektor Wód Polskich w Szczecinie. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzję lokalizacyjną dla przebudowy linii kolejowej nr 273 na odcinku od km 346+358,64 do km 350+233,67 w Szczecinie,
XVI edycja Międzynarodowej Konferencji Naukowej EURO-TRANS stała się miejscem merytorycznej debaty o wpływie transportu na osiągnięcie celów neutralności klimatycznej, a także zmianie wzorców mobilności i modeli biznesowych oraz udziału transportu w gospodarce 4.0. Jednym z prelegentów był Wiceprezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Krzysztof Woś, który mówił o działaniach Wód Polskich na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej w dobie postępujących zmian klimatu.
Wody Polskie mają szereg prawie przygotowanych lub przygotowanych projektów, są w stanie przyjąć każdy miliard złotych, aby je realizować – powiedział w piątek szef tej instytucji Przemysław Daca. Wymienił m.in. zbiornik Wielowieś Klasztorna czy stopnie wodne poniżej Malczyc.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?