Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej chce odczarować wiatraki na morzu. We wrześniu organizacja zaprosiła grono dziennikarzy różnych mediów oraz urzędników na wizytę studyjną śladami polskiego offshore, podczas której można było na własne oczy przekonać się, jak tworzy się polska morska energetyka wiatrowa od początku do samego końca.
Do Portu Gdynia dotarł jack-up Vagant, który latem wzbudził sensację pośród turystów na plażach w okolicy Lubiatowa i Białogóry.
Jak donoszą czytelnicy Gospodarki Morskiej, z plaż obserwować można jack-up Vagant. Jednostka bierze udział w pracach związanych z budową morskiej farmy wiatrowej.
W niniejszym opracowaniu, kontynuujemy nasze rozważania prawne dotyczące instytucji kontraktowej „liquidated damage” (kary umowne) w systemie prawa angielskiego.
U podstaw „shipbuilding contract” leży zobowiązanie stoczni wybudowania statku w uzgodnionym terminie oraz o parametrach technicznych (nośność, szybkość, zużycie paliwa itp.) ustanowionych w warunkach umowy. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie przez stocznię tego obowiązku, stanowi potencjalnie źródło poważnych szkód po stronie armatora, zamawiającego statek („Buyer”).
Rok 2020, przy wszystkich swoich turbulencjach i wyzwaniach rzuconych międzynarodowemu obrotowi portowo-morskiemu, przyniósł też orzeczenie, którego możliwe implikacje, środowisko armatorów „all over the world” przyjęło z wielkimi nadziejami.
Polski żeglarz Stanisław Dąbrowny w listopadzie ubiegłego roku zaginął na Atlantyku podczas rejsu dookoła świata. Mężczyzna w okolicach Barbadosu wypadł za burtę jachtu Vagant. Na pokładzie jednostki pozostała jego żona, której nie udało się uratować żeglarza. Samotnie dryfującą na jachcie kobietę odnaleziono kilka dni później. Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich opublikowała raport końcowy w tej sprawie, klasyfikując ją jako „bardzo poważny wypadek morski”.
Koniec poszukiwań 74-letniego żeglarza z Gdańska na Atlantyku na Karaibach. Służby ratownicze na Martynice uznały po siedmiu dniach od wypadnięcia żeglarza za burtę, że szanse na odnalezienie go żywego są równe zeru.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO