Prawie cztery miesiące na obszarze projektu morskiej famy wiatrowej Baltic East trwały wstępne badania sejsmiczne i geotechniczne dna morskiego, które prowadziły trzy specjalistyczne jednostki z konsorcjum polskich firm: ORLEN Petrobaltic, Geofizyka Toruń i MEWO. W ramach realizowanych prac wykwalifikowany zespół badaczy, techników i operatorów wykonał ponad tysiąc kilometrów pomiarów sejsmicznych oraz liczne sondowania i wiercenia. Pozyskane informacje pozwolą ORLEN Neptun opracować kolejne kluczowe etapy inwestycji.
Nie ustają prace na terenie projektowanej morskiej farmy wiatrowej Baltic East. Pracująca nad nią spółka Orlen Neptun poinformowała o zakończeniu badań UXO.
Kursujący na Nilu luksusowy wycieczkowiec Iberotel Crown Empress stanął w ogniu w pobliżu Luksoru. Statek spłonął całkowicie, 220 osób obecnych na pokładzie zostało ewakuowanych, trzech członków załogi odniosło lekkie obrażenia.
Premier Donald Tusk powiedział w sobotę w Gdyni, że Polska staje się portową potęgą na Bałtyku i wygrywa konkurencję z innymi portami. Zwrócił też uwagę na przedsięwzięcia energetyczne powstające na morzu i w jego sąsiedztwie, jak farmy wiatrowe i elektrownię jądrową.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Rozwój branży offshore na Morzu Północnym w tym też morskiej energetyki wiatrowej, wiąże się z wieloma wyzwaniami. Prace budowlane niekiedy są opóźniane bądź wstrzymywane z racji na odkrywane niebezpieczne obiekty, głównie bomby, miny i amunicję z czasów II wojny światowej. Choć ich neutralizacja to zwykle zadanie okrętów przeciwminowych w składzie morskiego rodzaju sił zbrojnych, do tych wymagających przedsięwzięć są angażowane też prywatne podmioty.
Inwestycja stanowi kluczowy etap przygotowań do uruchomienia terminala serwisowego dla morskich farm wiatrowych w darłowskim porcie. Jednocześnie jej celem jest wzmocnienie potencjału tego miejsca jako portu wielofunkcyjnego.
Niniejsze opracowanie jest rozwinięciem naszej publikacji Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe? W umowie czarteru na czas, kwestia paliwa statkowego (tzw. „bunkru”) leży, co do zasady, po stronie czarterującego. Oznacza to w praktyce, iż już na datę przejęcia statku przez czarterujących z chwilą rozpoczęcia umowy, czarterujący przejmuje i płaci armatorowi za paliwo, które na ten moment statek posiadał.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał umowę z firmą UXO-Marine na wykonanie badań ferromagnetycznych dna morskiego w ramach projektu „Budowa akwenów dostępowych od strony morza oraz falochronu zamykającego od strony wschodniej dla portu zewnętrznego w Świnoujściu”.
Polskie Elektrownie Jądrowe uzyskały pozwolenie na prace przygotowawcze związane z budową pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Mają się one rozpocząć jesienią tego roku.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?