W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
Projekt realizowany przez G-TEC, będącego podwykonawcą dla konsorcjum, w skład którego wchodzą DEME Offshore, TFKable Group i NKT, obejmował około 130 km eksportowych i 127 km międzysystemowych, które połączą 76 turbin wiatrowych i dwie podstacje morskie.
Celem badań zleconych przez spółkę było szczegółowe rozpoznanie obiektów na obszarze projektowanego terminalu LNG oraz gazociągu podmorskiego, łączącego terminal z lądem. Obecnie Marynarka Wojenna RP realizuje ostatni etap działań polegający na neutralizacji wykrytych materiałów niebezpiecznych.
Co jakiś czas wraca temat niebezpiecznych substancji chemicznych czy broni, jakie zostały zrzucone na dno Bałtyku po II wojnie światowej. Czy te pozostałości stanowią zagrożenie dla projektów offshore i pracowników? Czy poszczególne firmy, projekty, a także administracja są przygotowane na takie ewentualności? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali uczestnicy panelu dyskusyjnego "Bezpieczeństwo dna morskiego – UXO, wraki, broń chemiczna", odbywającego się w ramach konferencji Offshore Wind 2.0.
W Gdańsku odbędzie się 29 lutego otwarcie Offshore Wind Energy Centre (CMEW UMG). To jest okazja, aby zaprezentować najnowszy statek badawczy spółki Amber Offshore, Amber Agatha.
W obliczu ekspansywnego rozwoju polskiego sektora offshore wind, kluczowym elementem stają się innowacyjne rozwiązania i strategiczne partnerstwa. Te aspekty odgrywają fundamentalną rolę w kształtowaniu przyszłości odnawialnych źródeł energii. Podczas zorganizowanej przez PTMEW konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies, Peter Cherneski, director Baltics w N-Sea Poland, opowiedział o konieczności synergii pomiędzy globalnymi trendami a lokalnymi potrzebami.
Unia Europejska wesprze oczyszczenie Bałtyku z niewybuchów. Cieszę się, iż udało się pozyskać pieniądze na kwestię, która może nie wydawać się pilną, ale której nie można odkładać w nieskończoność, bo już teraz zagraża ona środowisku, naszemu zdrowiu i bezpieczeństwu - mówi w rozmowie z PAP europosłanka Anna Fotyga (PiS).
Drugi wieczór konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl otworzył panel, poświęcony jednemu z najtrudniejszych, ale i najważniejszych zagadnień: ubezepieczeń i instrumentów finansowych przeznaczonych dla przedsiębiorstw sektora morskiego.
Pierwszy dzień konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl. wieńczył panel dyskusyjny dotyczący tego, czy i jak transformacja energetyczna, na czele z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, może stać się motorem napędowym dla sektora morskiego w Polsce.
N-Sea Polska i MAG Offshore wspólnie rozwijają Morskie Centra Koordynacyjne (MCC) dla Polski i krajów bałtyckich. W ramach takiego podejścia strony udostępnią odpowiednią wiedzę, doświadczenie, sprzęt, statki i obiekty portowe, aby służyć naszym Klientom na etapach rozwoju i eksploatacji ich morskich farm wiatrowych w regionie Morza Bałtyckiego.
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk
Bilfinger dołącza do Niderlandzkiej Izby Gospodarczej
Marynarze oddali hołd weteranom oraz uczestnikom misji poza granicami kraju
Jednostka straży przybrzeżnej przechwyciła narkotyki i zatonęła
Niderlandzka "Orka" z problemami? Czy wybór francukiego oferenta odbije się Holandii czkawką?