Firma MAN Cryo dostarczyła system zasilania paliwem gazowym w postaci ciekłego wodoru do 118,8-metrowego superjachtu zbudowanego przez Feadship, holenderskiego projektanta i budowniczego. Nowy jacht nazwany "Project 821" jest wyposażony w zbiorniki ciekłego wodoru pod pokładem i system odparowywania, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży.
Norweska firma z siedzibą w Oslo i jej partnerzy zawarli umowę na budowę specjalistycznej jednostki do układania podwodnych kabli, wyposażony w system podwójnego paliwa na metanol i pakiet akumulatorów.
Ostatnie tygodnie, to ponownie słabła ilość zamówień nowych statków (spadki liczone rok do roku sięgają w zależności od segmentu żeglugi od 30 do nawet 60 %). Panowało również umiarkowane zainteresowanie używanymi jednostkami. W złomowniach ostatnie tygodnie to kontynuacja kryzysowych dla tej branży tendencji. Brak dostępnego do złomowań tonażu (mniej jednostek o około 30 % niż rok temu) a także problemy z oferowanymi cenami (spadki cen za tonę statku pustego) powodują poważne utrudnienia w funkcjonowaniu tego rynku.
Norweski armator Havila Kystruten AS zamówił cztery nowe jednostki typu Ro-Pax. Napęd na statki dostarczy brytyjskie Rolls-Royce Commercial Marine.
ASV Pioneer, jednostka, która stanowiła zaplecze dla osób pracujących przy podnoszeniu wraku Costa Concordia, została odnowiona w stoczni Remontowa. W tej chwili jest zacumowana przy Nabrzeżu Ostrowica I.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły