ASV Pioneer, jednostka, która stanowiła zaplecze dla osób pracujących przy podnoszeniu wraku Costa Concordia, została odnowiona w stoczni Remontowa. W tej chwili jest zacumowana przy Nabrzeżu Ostrowica I.
W polskiej stoczni barka przeszła generalny remontant. Wyczyszczono i pomalowano kadłub, usunięto również wgniecenia kadłuba oraz wymieniono poszycie. Wymieniono rury ściekowe, przerobiono pachoły cumownicze. Wykonano także pewne prace ślusarskie na pokładzie, zamontowano nową echosondę, zmodyfikowano system paliwowy oraz sprawdzono wszystkie śruby mocujące kontenery mieszkalne i socjalne.
Kilka miesięcy wcześniej ASV Pioneer, należący do armatora Dalby Offshore Services Ltd, przebywał w stoczni Poltramp ze Świnoujścia, w której przechodził proces dostosowania do lepszego wypełniania swoich zadań, poprzez przebudowę i wyposażenie w specjalistyczne urządzenia pokładowe.
ASV Pioneer jest barką noclegową, która może stanowić bazę dla firm specjalizujących się w różnych pracach. Doskonale nadaje się do wykorzystania np. w branży wydobycia ropy naftowej i gazu. Zakwaterowanie na barce znajdzie min. 220 osób. W przeszłości była wykorzystana do układania kabli na morskich farmach wiatrowych, a także zapewniała zaplecze techniczne i noclegowe dla pracjących przy wydpbyciu wraku Costa Concordia.
ASV Pionier w liczbach
Rok budowy - 2007
Długość całkowita – 100,6 m
Szerokość – 30,48 m
Miejsca noclegowe – 236 osób
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek