Wzmożone patrole prewencyjne od strony lądu i wody, bieżące interwencje w dorzeczu Odry, kontrolowanie przepływu wód w Kanale Gliwickim i Kanale Kędzierzyńskim, współpraca ze służbami i instytucjami wszystkich szczebli, montaż i obserwacja stanu siatki ochronnej w starorzeczu rzeki Odry w Januszkowicach, bezzwłoczne i sukcesywne odłowy śniętych ryb – to tylko niektóre z działań podejmowanych przez Wody Polskie w Gliwicach w związku ze stwierdzeniem przypadków śnięcia ryb.
Wody Polskie są gotowe do zimowej osłony przeciwpowodziowej w sezonie 2024/2025. Pracownicy Wód Polskich prowadzą prace utrzymaniowe, kontrolują stan rzek i urządzeń wodnych. W gotowości do akcji lodołamania jest flota 26 lodołamaczy na Wiśle, Odrze, Warcie i Noteci. Wszystko dla zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańców, ich mienia oraz infrastruktury i zmniejszenia zagrożenia związanego z powodziami zimowymi.
Tematem rozmów podczas 36. Konferencji Energetycznej EuroPOWER & 6. OZE POWER pod patronatem GospodarkaMorska.pl i ZielonaGospodarka.pl był rozwój OZE w Polsce. Sektor może pochwalić się osiągnięciem 20 GW mocy zainstalowanej, ale niestety w dalszym ciągu boryka się z wieloma problemami. Największym „słoniem w pokoju” są niedoinwestowany system sieciowy. Eksperci wskazali, że niedocenioną technologią w Polsce jest energetyka wodna. Z kolei na zielone inwestycje, w tym odpady, otwiera się ciepłownictwo.
Podpisana została umowa na przebudowę stopni wodnych na rzece Kamienicy Nawojowskiej (prawy dopływ Dunajca). To bardzo ważna i wyczekiwana inwestycja. Poświęcona jej była konferencja prasowa zorganizowana w piątek z udziałem wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka.
Zarówno w Polsce, jak i w Niemczech trwają badania wód i śniętych ryb z Odry. Tymczasem służby w dalszym ciągu próbują uprzątnąć i zabezpieczyć rzekę. Cały czas obowiązuje zakaz kontaktu z wodami Odry. Przedstawiamy najnowsze doniesienia w sprawie zatrucia rzeki.
Wody Polskie realizują obecnie w naszym kraju ponad 300 inwestycji związanych z gospodarką wodną na kwotę ponad 20 mld zł. Celem tych działań jest m.in. modernizacja śródlądowych dróg transportowych. Zarządzanie polskimi zasobami wodnymi było tematem panelu „Wody Polskie – gospodarowanie wodami, jak robić to mądrze?”, który odbył się w trakcie Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.
Wiceminister infrastruktury poinformował w Kielcach, że w ramach programu budowy zbiorników retencyjnych w południowej i środkowej Polsce powstanie 19 takich obiektów. Koszt projektu to 12 miliardów złotych.
Studia wykonalności dla wiślańskiej i odrzańskiej dróg wodnych są już gotowe – poinformował posłów we wtorek wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Zostanie złożony również wniosek o wpisanie dróg wodnych, w tym łączących: Bałtyk z Dunajem w Bratysławie, Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym, do bazowej struktury dróg śródlądowych UE i uzyskania dofinansowania.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu, włączony w sieć zintegrowanych europejskich korytarzy transportowych, jako jeden z nielicznych w Basenie Morza Bałtyckiego będzie mógł wykorzystywać żeglugę śródlądową, jako gałąź transportu zaplecza. To niewątpliwy atut podnoszący konkurencyjność terminalu i całego zespołu portowego ujścia Odry. Śródlądowe drogi wodne zapewniają najbardziej efektywny i proekologiczny rodzaj transportu. A wraz z połączeniami kolejowymi są istotnym elementem założeń Białej Księgi Transportu Unii Eur
O początkach działania, zrealizowanych inwestycjach oraz wyzwaniach, jakie stoją przed Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie, rozmawiamy z Prezesem Wód Polskich Przemysławem Dacą.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?