Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie. Od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, a w ubiegłym roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad. Przez osłabienie konkurencyjności, problemy strukturalne, zaniedbania w zakresie modernizacji i rozbudowy infrastruktury liniowej (głównie kolejowej), a także digitalizacji czy automatyzacji porty RFN tracą klientów – zarówno rodzimych, jak i zagranicznych – na rzecz rywali z państw sąsiednich.
Ukraiński wywiad wojskowy HUR planuje w pierwszej połowie tego roku przeprowadzić trzeci atak na Most Kerczeński, łączący okupowany Krym z Rosją - powiedział w środę brytyjskiemu dziennikowi "The Guardian" jeden z jego agentów.
Węgierski parlament zagłosował w poniedziałek za przyjęciem wniosku Sztokholmu o członkostwo w NATO. Wraz z przystąpieniem Finlandii i Szwecji do NATO Morze Bałtyckie stało się wewnętrznym morzem NATO - zauważył były dowódca Sojuszniczego Dowództwa Sił Połączonych NATO gen. Egon Ramms.
Rząd w Berlinie zdecydował się wesprzeć międzynarodowe działania na rzecz bezpieczeństwa żeglugi w ramach misji pod auspicjami Unii Europejskiej. Jednocześnie w kraju rozpoczęła się debata nad stanem sił morskich państwa, które zdaniem komentatorów mogą nie być w stanie zapewnić bezpieczeństwa interesom państwa na morzu, jak i skutecznie wypełniać zobowiązania w ramach sojuszy.
Po trwających kilka tygodni negocjacjach, pod koniec listopada ustalono wysokość wkładu niemieckiego rządu do pakietu pomocowego dla firmy Siemens Energy na 7,5 mld euro. Większość ekonomistów nie uważa tej decyzji rządu za zasadną – poinformował portal Tagesschau.
Kanclerz Niemiec Olaf Scholz i premier Włoch Giorgia Meloni uzgodnili bliższą współpracę. Podczas spotkania w środę w Berlinie podpisali tzw. plan działania (Aktionsplan) na rzecz pogłębienia stosunków między krajami. Mają już na myśli jeden konkretny projekt - rurociąg wodorowy przez Alpy, pisze portal tagesschau.de.
Niemiecki rząd, pod przewodnictwem kanclerza Olafa Scholza, intensyfikuje naciski na koncern Siemens w celu udzielenia wsparcia finansowego kłopotliwej spółce Siemens Energy, będącej największym producentem turbin wiatrowych w kraju. Na specjalnym seminarium w Berlinie kanclerz Scholz wyraził przekonanie, że porozumienie zostanie osiągnięte, podkreślając konieczność sprawiedliwego podziału ciężaru finansowego między rząd, banki a sam koncern.
"Niemcy zawarli w negocjowanej właśnie umowie o imigrantach trik: same afiszują się na pokaz z niewinnością i dobrocią, a równocześnie trzymają ręce w kieszeniach i sponsorują milionami euro statki organizacji pozarządowych, które przywożą nielegalnych imigrantów do włoskich portów - powiedział w rozmowie z PAP prof. Marco Patricelli włoski historyk, autor książki "Ochotnik" o rotmistrzu Witoldzie Pileckim.
Na spotkaniu z włoskim ministrem spraw zagranicznych Antonio Tajanim, szefowa MSZ RFN Annalena Baerbock pozostała uparta: Niemcy będą nadal finansować statki organizacji pozarządowych, zajmujące się ratowaniem migrantów na Morzu Śródziemnym. Tajani wyjaśnił, że "jego zdaniem finansowanie promuje cierpienie na Morzu Śródziemnym" - pisze portal Tichys Einblick.
Około 130 tysięcy migrantów przybyło w tym roku drogą morską do Włoch; to dwa razy więcej niż w tym samym okresie w 2022 r. Sprawa rosnącej fali migracyjnej znalazła się w centrum dyskusji politycznej i, jak wykazują sondaże, budzi coraz większe zaniepokojenie obywateli.
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"