Na początku roku brytyjski koncern bp ogłosił radykalną zmianę strategii, zapowiadając ograniczenie inwestycji w odnawialne źródła energii (do kwoty od 1,5–2 mld dol. rocznie) i zwiększenie rocznych wydatków na wydobycie ropy oraz gazu do 10 mld dol. – W trakcie pierwszego półrocza realizacji strategii „Reset bp" udało się osiągnąć całkiem dużo, poczynając od wyniku finansowego na poziomie zintegrowanego zysku w wysokości 2,4 mld dol. – mówi Michał Obiegała, nowy prezes bp Polska. Zmiana strategii to efekt przede wszystkim zmian
Morze Czerwone odmieniane jest przez wszystkie przypadki, jako akwen niebezpieczny dla morskiego biznesu. Nie jest to pełna prawda. Region Morza Czerwonego to niekoniecznie region zagrożeń i konfliktów. To również przestrzeń biznesu, który znakomicie wykorzystują rządy państw Półwyspu Arabskiego i Turcji. W Afryce Wschodniej rozbudowywane są porty, centra logistyczne, budowane są drogi i koleje, zbudowano rafinerię i inne zakłady produkcyjne. Rozwijana jest produkcja rolnicza oraz przemysłowa, w tym produkcja zbrojeniowa.
Na terenie stoczni San Fernando, należącej do koncernu Navantia, odbyły się 9 lipca dwie uroczystości. Odbyły się ceremonie położenia stępki i cięcia blach pod dwie korwety, które wejdą w skład sił morskich Arabii Saudyjskiej.
Praktycznie 100% ropy naftowej docierało do Polski drogą morską. 90% surowca zapewniały naszym rafineriom trzy kraje: Arabia Saudyjska, Norwegia i USA. Uzupełniające dostawy docierały z pól naftowych, które eksploatuje Nigeria i Gujana. W 2024 r. polskie rafinerie przerobiły około 27,6 mln ton ropy naftowej – wynika z raportu, który opracowała Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego.
Dzięki zdywersyfikowanemu portfelowi zamówień, długoterminowym kontraktom, możliwościom zakupów spotowych i własnemu wydobyciu, Orlen jest dobrze przygotowany do realizacji bieżącej działalności - poinformowała w poniedziałek PAP spółka, odnosząc się do sytuacji na Bliskim Wschodzie.
Prokuratura Krajowa poinformowała, że w śledztwie dot. fuzji Orlenu z Lotosem prokurator zwróci się do Komisji Europejskiej o przekazanie dokumentacji ws. procesu połączenia spółek PKN Orlen S.A. z Grupą Lotos S.A. Postępowanie dotyczy nieprawidłowości przy ich łączeniu i sprzedaży udziałów w spółkach Lotosu.
Najwyższa Izba Kontroli nie ma prawa dokonywać kontroli w Orlenie, nie ma też kompetencji, by oceniać biznesowe aspekty fuzji Orlenu i Lotosu - oświadczył we wtorek b. prezes koncernu, dziś europoseł PiS Daniel Obajtek. Według NIK fuzja nie miała podstaw ekonomicznych.
Połączenie Orlenu i Grupy Lotos nie miało solidnego uzasadnienia ekonomicznego - poinformował we wtorek prezes Najwyższej Izby Kontroli Marian Banaś prezentując wyniki kontroli izby "Połączenie Orlen SA z Grupą Lotos SA". Dodał, że część aktywów Lotosu sprzedano o 5 mld zł poniżej ich wartości rynkowej
Na terenie stoczni w San Fernando odbyła się 13 marca ceremonia cięcia blach pod drugą korwetę dla Królewskiej Marynarki Wojennej Arabii Saudyjskiej (Royal Saudi Naval Force, RSNF). Odbywa się to w ramach nowego kontraktu podpisanego pod koniec 2024 roku i stanowi uzupełnienie wcześniej zrealizowanego zlecenia. Trzy nowe korwety mają dołączyć do obecnie pięciu już znajdujących się w służbie.
W zeszłym roku operatorzy porzucili łącznie ponad 300 statków w porównaniu do ponad 130 statków handlowych porzuconych w 2023 r. W 2024 r. armatorzy porzucili ponad 3 000 marynarzy, podczas gdy w 2023 r. liczba porzuconych marynarzy przekroczyła 1 600 osób – wynika z najnowszego raportu Międzynarodowej Federacji Pracowników Transportu International Transport Workers’ Federation (ITF), który został przekazany International Maritime Organization (IMO),
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO