Polityka prezydenta Donalda Trumpa przeciwko operatorom statków wyprodukowanych w ChRL może sprawić, że do doków stoczni Republiki Korei napłyną nowe zamówienia. Analitycy VesselsValue ustalili, że do marca 2025 r., wartość zamówień przemysłu stoczniowego Korei Południowej przekroczyła już 138 mld dolarów. Dominują statki z sektor LNG. Wartość portfela zamówień oszacowano na 71,3 mld dolarów. Jest to około 52% całkowitej wartości zamówień Korei Południowej.
Statki zasilane paliwem alternatywnym stanowiły około 60% nowych zamówień od początku 2022 r. w GT, głównie dzięki zamówieniom na statki dwupaliwowe LNG i coraz częściej metanolowi, a obecnie stanowią 5% GT floty i 47% zamówień ustalił Clarksons Research.
Terminal LNG w Świnoujściu przyjął pierwszą dostawę w lipcu. Gaz dla PGNiG dostarczył tankowiec Al Huwaila.
Dla portu w Kłajpedzie, a tym samym Litwy, otwierają się nowe rynki dostaw skroplonego gazu ziemnego (LNG). Od tej pory możliwy będzie import LNG z Kataru – czytamy w komunikacie portu.
We czwartek 19 sierpnia do Portu w Świnoujściu zawinął gazowiec Al Karaana. Przywiózł 24. w tym roku, a łącznie 137. dostawę gazu.
Aż o 50 proc. wzrósł w 2020 roku wolumen skroplonego gazu ziemnego, który PGNiG sprzedało w terminalu w Świnoujściu. Od początku funkcjonowania gazoportu wyjechało z niego już 10 tysięcy cystern z ładunkiem LNG.
Katarska firma Qatargas poinformowała o pierwszym transferze skroplonego gazu ziemnego metodą ze statku na statek (STS) wykonanym przez jeden z ich gazowców Q-Flex.
Gazowiec LNG, Al Dafna, stał się pierwszą jednostką Q-Max, która zawinęła do belgijskiego terminalu LNG w Zeebrugge. Skroplony gaz ziemny został załadowany 22 czerwcu w katarskim terminalu Ras Laffan, a do Belgii trafił równy miesiąc później - 22 lipca.
Katarski producent gazu, Qatargas, dostarczył pierwszy ładunek LNG do greckiego terminalu Revithoussa. Surowiec przybył na pokładzie tankowca Q-Flex, dla którego była to pierwsza wizyta w tym obiekcie.
26 czerwca minęły 3 lata od zakończenia rozbudowy Kanału Panamskiego. Sukces tego projektu przekroczył oczekiwania całej branży żeglugowej. Dotąd obiekt przekroczyło ponad 6 tysięcy statków neopanamax.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu