PMK
Katarski producent gazu, Qatargas, dostarczył pierwszy ładunek LNG do greckiego terminalu Revithoussa. Surowiec przybył na pokładzie tankowca Q-Flex, dla którego była to pierwsza wizyta w tym obiekcie.
LNG pochodzi z terminalu Ras Laffan w Katarze. Surowiec został załadowany tam 3 lipca i dostarczony 20 lipca na pokładzie Al Gharrafa o ładowności 216,224 m3.
Transport jest przeprowadzany we współpracy z europejskim przedsiębiorstwem użyteczności publicznej Engie, które dostarczy jeszcze w tym miesiącu drugi ładunek do terminalu LNG w hiszpańskiej Cartagenie w Hiszpanii.
- Ta ważna dostawa jest zgodna ze strategią Qatargasu polegającą na dalszym rozwijaniu coraz większej liczby terminali, do których mogą zawijać nasze jednostki Q-Flex i Q-Max - skomentował Khalid bin Khalifa Al Thani, dyrektor generalny Qatargas.
Terminal LNG Revithoussa jest jedynym terminalem LNG w Grecji i znajduje się w Zatoce Megara na zachód od Aten. Został ukończony w 1999 roku i jest obsługiwany przez greckiego Krajowego Operatora Systemu Gazów Ziemnych (DESFA). Terminal został ostatnio rozbudowany, co zwiększyło jego pojemność do 225 000 metrów sześciennych.
Do tego momentu Qatargas dostarczał ładunki do Grecji tylko na pokładach mniejszych konwencjonalnych statków LNG.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny