Orlen Upstream Norway podpisał z DNO umowę na zakup udziałów w dwóch złożach na Morzu Północnym. Realizacja transakcji zwiększy zasoby Grupy Orlen o osiem milionów baryłek ekwiwalentu ropy naftowej - poinformowało PAP Biznes biuro prasowe Orlenu.
Huta Częstochowa wróciła do życia po wpisie na listę spółek strategicznych. Należący do MON zakład już produkuje stal dla lądowej energetyki wiatrowej, ale przygotowuje się także do wejścia na rynek offshore.
Z panelu dyskusyjnego „Terminale i logistyka kontenerowa – jak rozwijać rynek i budować przewagi konkurencyjne”, który Sebastian Wróbel poprowadził podczas pierwszego dnia Kongresu Polskie Porty 2030 płynie podstawowy wniosek: bez dialogu, współpracy, ale i skupienia na tym, co mogą nam dać nowoczesne technologie, pozostaniemy daleko w tyle.
Dziś o godzinie 9:30 w Sopocie rozpoczyna się tegoroczna edycja Kongresu Polskie Porty 2030. W wydarzeniu weźmie udział ponad 800 reprezentantów branży morskiej, którzy omawiać będą najważniejsze zagadnienia, jakimi żyje sektor. Poniżej relacjonujemy wydarzenie na żywo.
Niedawno skierowano do Parlamentu Europejskiego „Plan działania na rzecz przystępnej cenowo energii. W planie tym zespół ekspertów Komisji Europejskiej proponuje przyjęcie „japońskiego modelu” inwestycji w skroplony gaz ziemny (LNG), który ma zachęca do bezpośrednich inwestycji zagranicznych w projekty eksportowe LNG i koordynowanie wspólnych zakupów przez europejskich importerów.
Podczas sesji Rady Miasta Gdańska, która odbyła się 27 marca, radni debatowali nad projektem uchwały dotyczącym wyrażenia opinii w sprawie zmiany granic portu morskiego w Gdańsku. Propozycja, przygotowana przez Ministerstwo Infrastruktury, zakłada rozszerzenie granic portu o pięć nowych lokalizacji oraz rezygnację z jednej. Obecnie obszar granic Portu Gdańsk obejmuje powierzchnię 16 tys. hektarów, jednak port potrzebuje terenów rozwojowych pod rozbudowę m.in. infrastruktury drogowej i kolejowej.
Porty morskie jak nigdy dotąd odrywają decydującą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dostawcy surowców energetycznych i produktów decydują o stabilności aktywności przemysłowej państwa, zapewnieniu nieprzerwanej działalności przemysłu chemicznego i innych branż, utrzymania ciągłości procesów transportowych. Budowa morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej wraz infrastrukturą dostępową jest możliwa tylko pod warunkiem sprawnej działalności terminali w dużych i małych portach morskich.
Reprezentanci Bulk Cargo – Port Szczecin i Wolnych Związków Zawodowych Pracowników Gospodarki Morskiej przesłali do redakcji GospodarkaMorska.pl informację, że pracownicy spółki opowiadali się za sprzedażą udziałów w terminalu Grupie Rhenus.
W połowie 2022 r. minister nadzorujący gospodarkę morską został poinformowany o procesie sprzedaży udziałów Bulk Cargo - Port Szczecin niemieckiej firmie Rhenus; w poszukiwaniu udziałowca najważniejszy był pakiet inwestycyjny – powiedział PAP prezes spółki Adam Czarnul.
Dziś Ministerstwo Infrastruktury podczas briefingu dla mediów w siedzibie resortu w Warszawie przedstawiło tegoroczne wyniki portów o strategicznym znaczeniu dla gospodarki krajowej.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta