Minister klimatu Paulina Hennig-Kloska liczy, że do końca roku uda się wypracować porozumienie ws. ochrony terenów, gdzie miał powstać Park Narodowy Doliny Dolnej Odry. Zespół przygotował trzy rekomendacje: powstanie rezerwatu, obywatelski projekt ustawy bądź dołączenie planowanego parku do innego.
Dolina Dolnej Odry może zostać objęta ochroną jako część innego parku narodowego lub można tam utworzyć rezerwat - wskazała w czwartek minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska. Dodała, że w czwartek odbędzie się spotkanie w resorcie w tej sprawie.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oświadczył w środę, że utworzenie Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry nie zagroziłoby żegludze. Jak podkreślił, kwestie z tym związane zostały uzgodnione z resortem klimatu i dziwi się, że „inni” nie dostrzegli tego porozumienia.
Rzecznik prezydenta Rafał Leśkiewicz podkreślił, że utworzenie Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry prowadziłoby do zaprzestania wykorzystywania Odry do transportu. Zwrócił też uwagę, że na inicjatywę skarżyli się mieszkańcy, którzy obawiali się ograniczeń w funkcjonowaniu na terenie parku narodowego.
Między zardzewiałymi torami suwnic wzdłuż nabrzeża dawnej stoczni 87-letni Herfinn Osland wciąż potrafi wskazać, gdzie 50 lat temu powstawał „Jan Heweliusz”. Tego promu nie da się zapomnieć - przyznaje dla PAP, w pierwszej rozmowie dla polskich mediów, inżynier z zakładu, w którym zbudowano statek.
Obecne inwestycje w offshore wind, w stoczniach i branży stoczniowej to okazja do rozwijania wielu biznesów, także mniej widocznych na co dzień. To wniosek z dyskusji i debat trwających podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską.
Prezydent USA Donald Trump powiedział podczas spotkania z australijskim premierem Anthonym Albanese, że Chiny nie chcą inwazji Tajwanu z uwagi na siłę amerykańskiego wojska. Przywódcy USA i Australii podpisali porozumienie o współpracy w obszarze minerałów krytycznych w obliczu groźby chińskich restrykcji.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Przedstawiona podczas ceremonii z okazji 75-lecia portów w Szczecinie i Świnoujściu koncepcja Przylądka Pomerania ma stanowić nową wizję rozwoju branży morskiej w regionie. Wiąże się to z przyszłością świnoujskiego portu, gdzie obecnie powstaje Głębokowodny Terminal Kontenerowy, ale na tej inwestycji się nie skończy. Choć plany są ambitne, pojawia się problem, jakim są obiekcje ze strony władz miasta. Nie jest to pierwsza tego rodzaju sytuacja.
Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało 30 września o zarządzeniu, w związku z którym powołano zespół, którego celem jest wskazanie rekomendowanych ofert na okręty podwodne dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”. Po niedawnym ogłoszeniu przez rząd deklaracji, że do końca 2025 roku zostanie wskazany wykonawca, budzi to mimo wszystko mieszane opinie, głównie z powodu długości oczekiwania na podjęcie ostatecznej decyzji.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?