Pierwsza partia monopali, stalowych fundamentów dla projektu Baltica 2 realizowanego przez Ørsted i PGE, opuściła halę produkcyjną.Zakończenie pierwszej partii otwiera przygotowania do transportu morskiego i odbiorów kolejnych sekcji. Równolegle trwają kontrole jakości i prace powłokowe. Monopale dla projektu Baltica 2 dostarczą dwie firmy - EEW oraz Steelwind. EEW wyprodukuje 77 monopali. Pierwszy załadunek gotowych fundamentów na jednostkę transportową zaplanowano na koniec 2025 roku.
W roku swojego 15-lecia polski offshore wszedł w kluczowy moment rozwoju – morskie farmy wiatrowe i towarzysząca im infrastruktura na lądzie zaczęły przybierać realnych fizycznych kształtów. W rozmowie z Bartoszem Fedurkiem, prezesem PGE Baltica, której projekty farm należą do najbardziej rozwiniętych, wspominamy początki branży w Polsce, podsumowujemy jej stan aktualny i przewidujemy jej rozwój.
Rozmowa z Danielem Kisałą, CEO spółki Slipform sp. z o.o., wdrażająca nowoczesne technologie budowlane.
Projekt Baltic Power - wspólne przedsięwzięcie ORLEN i Northland Power - potwierdził pierwsze udane instalacje pięciu elementów przejściowych, które połączą fundamenty i morskie turbiny wiatrowe na farmie. To pierwsza taka instalacja na polskich wodach Bałtyku.
Smulders poinformował o pomyślnym zakończeniu pierwszej fazy załadunku elementów przejściowych w porcie w Newcastle dla projektu Baltic Power. To ważny kamień milowy w rozwoju pierwszej morskiej farmy wiatrowej w Polsce.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka Polish Offshore Wind Podcast. Tym razem gościem Patryka Zbroi jest Daniel Kisała, współzałożyciel Slipform – firmy specjalizującej się w technologii deskowania ślizgowego, wykorzystywanej m.in. w budowie fundamentów dla turbin wiatrowych.
Portugalska Firma Etermar podpisała kontrakt z Ørsted i PGE Polska Grupa Energetyczna na dostawę ponad 100 zewnętrznych platform roboczych dla fundamentów turbin morskiej farmy wiatrowej Baltica 2. Platformy te będą stanowiły wtórne struktury fundamentowe turbin wiatrowych. Wszystkie platformy zostaną wyposażone w drzwi do monopali, a dwie z nich dodatkowo w platformy radarowe. Produkcja, magazynowanie i załadunek tych struktur będą realizowane w siedzibie Etermar w porcie Setúbal w Portugalii.
Morska farma wiatrowa Inch Cape niedawno osiągnęła zamknięcie finansowe, a teraz przechodzi do budowy. Należący do Jan De Nul ciężki statek Les Alizés zostanie wykorzystany do transportu i instalacji fundamentów monopali u wybrzeży Angus w Szkocji. Po ukończeniu, farma wiatrowa będzie generować wystarczającą ilość zielonej energii, aby zasilić połowę wszystkich szkockich domów.
Porty morskie jak nigdy dotąd odrywają decydującą rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dostawcy surowców energetycznych i produktów decydują o stabilności aktywności przemysłowej państwa, zapewnieniu nieprzerwanej działalności przemysłu chemicznego i innych branż, utrzymania ciągłości procesów transportowych. Budowa morskich farm wiatrowych i elektrowni jądrowej wraz infrastrukturą dostępową jest możliwa tylko pod warunkiem sprawnej działalności terminali w dużych i małych portach morskich.
Port Roenne na duńskiej wyspie Bornholm odnotował w ostatnim czasie bardzo pracowite dni, odgrywając coraz większą rolę w realizacji europejskich projektów morskiej energetyki wiatrowej.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji