Turyści na ścieżkach spacerowych w krainie Cinque Terre we włoskiej Ligurii nad Morzem Liguryjskim muszą być przygotowani na kontrolę ich butów - przypomniano o tym na początku wiosennego sezonu, gdy przybywają tam tysiące osób. Obowiązuje zakaz otwartego obuwia, takiego jak sandały i klapki. Kara wynosi od 50 do 2500 euro.
Rosja prowadzi przeciwko Włochom "wojnę cieni", szpiegując je z powietrza oraz z morza przy wykorzystaniu okrętów podwodnych, fregat i statków handlowych - pisze w poniedziałek "Il Messaggero". Dziennik podkreśla, że terytorium Włoch, pełne wrażliwych obiektów, jest ważnym celem na mapach operacyjnych rosyjskiego wywiadu.
W należącej do koncernu Fincantieri stoczni Riva Trigoso odbyło się położenie stępki pod okręt hydrograficzny dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Całkowita wartość kontraktu wynosi około 280 mln euro (ponad 1,2 mld zł), obejmując obok budowy również zintegrowane wsparcie logistyczne oraz usługi konserwacyjne na okres sześciu lat z opcją przedłużenia o kolejne cztery.
Przyjazdy agentów Mosadu nad jezioro Maggiore miały na celu powstrzymanie wykradania wojskowych technologii przez Rosjan – pisze dziennik "Corriere della Sera", nawiązując do wypadku pod koniec maja, w którym zginęły cztery osoby, w tym agenci służb specjalnych. W okolicy jeziora znajdują się firmy produkujące komponenty m.in. dla koncernu wojskowego Leonardo.
Uczestnicy tragicznego rejsu małym statkiem turystycznym po jeziorze Maggiore na północy Włoch, który zatonął w niedzielę, być może szpiegowali rosyjskich oligarchów w rejonie, gdzie kupują wille i hotele. Taką tezę przedstawił dziennik „Corriere della Sera” cztery dni po wypadku, w którym zginęło trzech agentów włoskiego i izraelskiego wywiadu oraz partnerka właściciela jednostki - Rosjanka.
Wtorkowa „La Repubblica” informuje, że trzy z czterech ofiar i osiemnaście osób z ocalałych dziewiętnastu to nie zwykli niedzielni wycieczkowicze, ale oficerowie wywiadu, na służbie lub na urlopie.
Dwie osoby zginęły, a dwie zaginęły w wypadku na jeziorze Maggiore w Lombardii, na północy Włoch, gdzie podczas gwałtownej burzy wywrócił się mały statek turystyczny - podały media w nocy z niedzieli na poniedziałek. Na pokładzie było ponad 20 pasażerów i członków załogi.
W tradycyjnym ujęciu common law, proces załadunku traktowany jako wspólna operacja logistyczna frachtującego („shipper”) lub czarterującego („charterer”) oraz armatora/przewoźnika („shipowner/carrier”).
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?