Umowy przewozu ładunków morzem (umowy frachtowe –„contracts of affreightment”) w systemie prawa angielskiego, to złożona hybryda prawna zasad common law z regulacjami ustawowymi, opartymi z kolei na konglomeracie prawa precedensowego i regulacji międzynarodowych.
Większość formularzy przewoźników liniowych w ogólnych warunkach przewozowych (konosamentowej umowy frachtowej – to jest umowy przewozu opartej na wystawionym konosamencie) zawiera specyficzny zapis związany z prawem i jurysdykcją. O ile za podstawowe prawo i jurysdykcję przyjmuje się albo prawo (i jurysdykcję) angielską (np. MAERSK – B/L Terms and Condition, Art. 26) lub inną, właściwą dla specyfiki danej linii (np. prawo chińskie w COSCO B/L Terms and Conditions – Art. 27; prawo francuskie CMA-CMG B/L Terms and Conditions – Art
Drugi dzień konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl rozpoczął się od panelu dyskusyjnego „Nowe technologie i innowacje w przemyśle stoczniowym i offshore”. Rozmowa była pełna interesujących punktów widzenia dotyczących wyzwań i perspektyw rozwoju. Wysłuchaliśmy opinii ekspertów, przedstawicieli sektora i inżynierów, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami i poglądami na temat przyszłości branży.
– Uważam, że degradacja naszych biosystemów stanowi największe zagrożenie dla naszej żywności. Mamy bliski związek pomiędzy bioróżnorodnością, a bezpieczeństwem żywnościowym – powiedział w czwartek podczas komisji sejmowej Komisarz UE ds. środowiska Virginijus Sinkevičius.
Polska ma uzasadnione wątpliwości dot. projektu rozporządzenia o odbudowie zasobów przyrodniczych - zauważyła minister klimatu Anna Moskwa.
W celu prawidłowego zrozumienia współczesnego charakteru prawnego i funkcji konosamentu („bill of lading”; „B/L”) w angielskim systemie prawnym (w systemie common law) koniecznym jest zapoznanie się z ewolucją historyczną i funkcjonalną tego dokumentu przewozowego.
„Państwa Europy Środkowo-Wschodniej mogą w najbliższym czasie stać się motorem zielonej odbudowy. Oznacza to jednak jeszcze większą odpowiedzialność – w tym przypadku przeprowadzenia transformacji w sprawiedliwy i solidarny sposób” – podkreślił minister klimatu Michał Kurtyka podczas webinarium pt. „Investing in the Recovery and Transition of Europe’s Coal Regions” zorganizowanego przez Bloomberg New Energy Finance. W spotkaniu, które odbyło się 6 lipca, uczestniczył również wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Frans Timmerman
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO