Przedstawiciele Ministerstw Energii i Infrastruktury ZEA oraz Transportu Egiptu odbyli niedawno spotkanie przy okazji Zgromadzenia Ogólnego Arabskiej Akademii Nauki, Technologii i Transportu Morskiego, w którym wzięło udział około 20 państw arabskich.
Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni jako jedyna polska jednostka naukowo-badawcza we współpracy z PKP S.A., rozpoczął realizację projektu ePIcenter - “Fizyczny internet i synchromodalność w zwiększaniu efektywności transportu w ramach globalnych łańcuchów logistycznych”.
Od tego, jak będzie przebiegał rozwój logistyki, zależeć będzie przyszłość globalnej gospodarki. Sektor ten bowiem ma bezpośredni wpływ na zarządzanie łańcuchem dostaw w większości branż. Dlatego też FM Logistic wspólnie z ekspertami w dziedzinie foresightu strategicznego z 4CF opracowała raport „Logistyka 2040”, który zakłada trzy różne scenariusze rozwoju branży logistycznej w Europie. Wskazuje on m.in., jakie znaczenie dla sektora będą mieć rozwój technologiczny, dekarbonizacja oraz kondycja gospodarki.
Pierwsi pasażerowie podróżowali już w lewitującym systemie Hyperloop. Virgin Hyperloop osiągnął prędkość 172 km/h. Tym samym dzieli nas tylko krok od wprowadzenia rewolucyjnego systemu transportu na szeroką skalę. Hyperloop będzie w stanie przewozić ludzi i ładunki między miastami z prędkością większą niż komercyjne samoloty pasażerskie z rekordową wydajnością energetyczną. Podróż między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem może trwać zaledwie 30 minut, tym samym miasta mogą się stać kolejnymi stacjami metra.
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) – propozycja WWF Polska na naszą niepodległość klimatyczną.
Stare pociągi z silnikiem wysokoprężnym są wycofywane z sieci kolejowych na całym świecie. Zespoły Hyperloop UPV i Éirloop szacują, że do 2030 roku cały transport naziemny, w tym transport kolejowy, będzie wykorzystywał energię odnawialną. Już teraz pociągi wykorzystują energię wiatrową czy panele fotowoltaiczne. W przyszłości tradycyjną kolej mogą zastąpić lewitujące pociągi hyperloop. – Na dzisiaj powinniśmy przede wszystkim znaleźć ekologiczne, zielone źródła energii dla kolei – przekonuje dr Jakub Majewski, prezes Fundacji Pr
Najnowsze rozwiązania technologiczne, dotychczasowe doświadczenia i wyzwania na przyszłość w branży morskiej i logistycznej. To główne tematy konferencji SeaTech, która we wtorek odbyła się w Gdańsku. Eksperci rozmawiali o przemianach w czterech głównych obszarach: portach, offshore, branży stoczniowej i logistycznej. Autorskie rozwiązania zaprezentowały także startupy z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) oraz Hyperloop Transportation Technologies (HTT) założyły spółkę joint venture w celu stworzenia systemu, który pozwolił by na transport kontenerów z i do Portu Hamburg za pomocą specjalnego tunelu Hyperloop.
Oczekuje się, że światowy sektor terminali kontenerowych pozostanie bardzo dochodowym biznesem w 2019 roku, a jego przepustowość przekroczy 800 milionów TEU, generując EBITDA o wartości ponad 25 miliardów dolarów – donosi agencja Drewry.
Budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego ma ważny wymiar związany z bezpieczeństwem kraju: może to być m.in. tzw. punkt wejścia dla wojsk NATO w przypadku ew. konliktu – mówił we wtorek w Krynicy wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK, Mikołaj Wild.
Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe?
Koniec testów zakładowych systemu, który znajdzie się na niszczycielu min ORP Jaskółka
Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego zakończony
W Zatoce Biskajskiej przejęto ładunek kokainy na jachcie pod polską banderą
Floty pod kosmicznym nadzorem. Wzrośnie bezpieczeństwo statków, załóg i ładunków
Wodowanie Emilio Branchi. To dziesiąta fregata serii FREMM dla Marynarki Wojennej Włoch