W środę 18 czerwca nowy statek do instalacji morskich farm wiatrowych holenderskiej firmy Van Oord został ochrzczony przez burmistrz Carolę Schouten w Porcie Rotterdam. Statek Boreas, nazwany na cześć greckiego boga wiatru północnego, został zbudowany specjalnie do transportu i instalacji fundamentów i turbin wiatrowych nowej generacji dla morskich farm wiatrowych.
Cadeler ogłosił pomyślną dostawę swojego najnowszego statku do instalacji turbin wiatrowych typu jack-up, Wind Pace, co stanowi kolejny znaczący kamień milowy w trwającej ekspansji floty firmy.
W należącej do Hanwha Ocean stoczni w południowokoreańskim Geoje odbyła się uroczystość chrztu nowego statku do instalacji turbin wiatrowych. Budowany od 2020 roku, w tym w trudnym okresie pandemii COVID-19, ma dołączyć do floty Cadeler i rozpocząć działalność w związku z budową morskich farm wiatrowych.
Japońska firma Penta-Ocean Construction zleciła Ulstein Design & Solutions B.V. zaprojektowanie nowego, ciężkiego statku do instalacji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Dostosowany projekt ULSTEIN HX118. Przedsięwzięcie jest realizowane przy współudziale mieszczącego się w Gdyni Ulstein Poland.
Holenderska Van Oord firma oficjalnie przejęła, 8 stycznia br. nowy statek instalacyjny Boreas. Wydarzenie odbyło się w chińskiej stoczni stoczni Yantai CIMC Raffles Offshore, która odpowiadała za budowę jednostki, największej wśród, przeznaczonych do budowy morskich farm wiatrowych.
Działająca w branży offshore wind firma Cadeler przygotowuje się do przejęcia nowego statku do instalacji turbin wiatrowych, budowanego przez Hanwha Ocean. Wind Maker został zwodowany w czerwcu tego roku, a przekazanie jest zaplanowane na I kwartał przyszłego.
Południowokoreańska stocznia z siedzibą w Geoje świętowała 3 czerwca ważny kamień milowy przedsięwzięcia w zakresie morskiej energetyki wiatrowej. Pomyślnie zwodowano Wind Maker, statek do instalacji turbin wiatrowych (WTIV), zamówiony przez Cadeler.
Firma Multraship Towage & Salvage zorganizowała 30 maja ceremonię chrztu swojego najnowszego holownika Multratug 35 w porcie macierzystym w Terneuzen w Holandii. Statek jest holownikiem Damen ASD Tug 3212. Dyrektor HR Multraship, Chrétienne Huisman, czyniła honory i życzyła holownikowi i jego załodze pomyślnych wiatrów i spokojnych mórz.
Firma działająca w sektorze morskiej energetyki wiatrowej składa zamówienie na budowę trzeciego statku klasy A przeznaczonego do prac morskich. Podpisuje także umowę na rezerwację statku instalacyjnego z nieujawnionym klientem, zabezpieczając zdolności produkcyjne dla przyszłych projektów o wartości do 700 milionów euro.
Dynamicznie rozwijająca się morska energetyka wiatrowa będzie potrzebowała statków instalacyjnych. Rynek jack-up’ów dla morskich farm wiatrowych jest uważnie obserwowany. Podpisywane są wciąż nowe kontrakty. Dzieje się to mimo zakłóceń na rynku MEW, wycofywania się z niektórych kontraktów i zmian w przetargach na nowe instalacje.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie