Na terenie stoczni San Fernando, należącej do koncernu Navantia, odbyły się 9 lipca dwie uroczystości. Odbyły się ceremonie położenia stępki i cięcia blach pod dwie korwety, które wejdą w skład sił morskich Arabii Saudyjskiej.
Blisko 162 mln zł wyniku EBITDA i 60,5 mln zł skorygowanego zysku netto – Polenergia, największa polska prywatna grupa energetyczna, potwierdziła solidne wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku. Po intensywnych przygotowaniach w pierwszych miesiącach roku, Polenergia wspólnie z Equinor podjęły finalne decyzje inwestycyjne dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 o łącznej mocy 1440 MW, które rozpoczynają fazę ich budowy, a także zamknęła finansowanie dla tych projektów.
Equinor, międzynarodowy koncern energetyczny z siedzibą w Norwegii i Polenergia, największa polska prywatna grupa energetyczna zamknęły finansowanie dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3. To największa transakcja w formule project finance w historii polskiej energetyki - w finansowanie projektów zaangażowanych zostało około 30 instytucji finansowych, a jej wartość to ponad 6 mld euro.
Na terenie stoczni w San Fernando odbyła się 13 marca ceremonia cięcia blach pod drugą korwetę dla Królewskiej Marynarki Wojennej Arabii Saudyjskiej (Royal Saudi Naval Force, RSNF). Odbywa się to w ramach nowego kontraktu podpisanego pod koniec 2024 roku i stanowi uzupełnienie wcześniej zrealizowanego zlecenia. Trzy nowe korwety mają dołączyć do obecnie pięciu już znajdujących się w służbie.
Ministerstwo Obrony Arabii Saudyjskiej i Navantia podpisały nowy kontrakt na zaprojektowanie i budowę drugiej serii trzech korwet oparte na platformie Avante 2200. Będą to kolejne, jakie hiszpański koncern dostarczy Królewskiej Saudyjskiej Marynarce Wojennej.
Kilka dni temu ruszył pociąg po torach nowo zbudowanej linii kolejowej łączącej Zatokę Perską z Morzem Kaspijskim. Zapewnia połączenie krajów przygranicznych Morza Kaspijskiego i Azji Środkowej z Oceanem Indyjskim. We wstępnej fazie połączenie umożliwi transport 7 mln ton towarów, a docelowo 10 mln ton. Znaczenie połączenia rośnie niebywale z chwilą ograniczenia żeglugi w Zatoce Adeńskiej i rosnącej wymiany między Rosją, Iranem oraz Indiami.
Kontynuując przyjęty plan rozszerzania działalności w obszarze dostaw paliw żeglugowych i realizując wcześniejsze zapowiedzi w tym zakresie, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w rejonie portów Szczecin, Świnoujście i Police. Było to możliwe dzięki szybkiej realizacji inwestycji w instalację przeznaczoną dla paliw bunkrowych w szczecińskim terminalu Unimot Terminale. Pierwsza zrealizowana w tym rejonie przez Grupę Unimot dostawa odbyła się 29 maja 2024 r. – w porcie w Szczecinie zabunkrowano jed
PGZ Stocznia Wojenna podpisała dwie umowy na dostawy wyposażenia dla fregat programu "Miecznik" z niemiecką firmą Rohde & Schwarz. To kolejny kontrakt zawarty w związku z pracami nad dostawami kluczowych systemów, jakie znajdą się na polskich okrętach.
Przegłosowanie przez węgierski parlament zgody na przyjęcie Szwecji do struktur Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego zamyka trwającą dwa lata drogę tego państwa, który przed dekady deklarował swoją neutralność, a w obliczu zagrożenia zdecydował zmienić swoją politykę. W ten sposób NATO zyskuje cenny nabytek, dzięki któremu Morze Bałtyckie staje się dużo bezpieczniejsze. Warto wiedzieć, co zmienia obecność Szwecji w Sojuszu i jaki jest jej potencjał.
Agencja Project Finance International ogłosiła laureatów tegorocznych nagród PFI. W kategorii "transakcja roku" wyróżniono Baltic Power - projekt morskiej farmy wiatrowej realizowany wspólnie przez Orlen i Northland Power.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO