Blisko 162 mln zł wyniku EBITDA i 60,5 mln zł skorygowanego zysku netto – Polenergia, największa polska prywatna grupa energetyczna, potwierdziła solidne wyniki za pierwszy kwartał 2025 roku. Po intensywnych przygotowaniach w pierwszych miesiącach roku, Polenergia wspólnie z Equinor podjęły finalne decyzje inwestycyjne dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i 3 o łącznej mocy 1440 MW, które rozpoczynają fazę ich budowy, a także zamknęła finansowanie dla tych projektów. Finansowanie w wysokości ponad 6 mld euro zapewni około 30 instytucji finansowych w Polski i z zagranicy - to największa transakcja w formule project finance w historii polskiej energetyki.
Wśród finansujących znalazły się m.in. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), unijny Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i Nordycki Bank Inwestycyjny (NIB). W ramach pakietu finansowania, polska agencja ubezpieczeń kredytów eksportowych KUKE zapewnia gwarancje, a niemiecka agencja kredytów eksportowych Euler Hermes ubezpieczenie dla kredytodawców. Pakiety finansowania, o wartości przekraczającej 3 mld euro na projekt, zostały przez spółki zabezpieczone oddzielnie dla Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Zamknięcie finansowania oznacza spełnienie warunków zawieszających do uruchomienia kredytów. Wcześniej, 19 maja, Equinor i Polenergia podjęły ostateczne decyzje inwestycyjne (FID) dla obu projektów, rozpoczynając tym samym etap budowy obu farm (dop. red.)
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych