U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.
W ciągu ostatnich lat, wraz z rozwojem całej gospodarki, postępuje również rozwój gospodarki morskiej. Dynamicznie wzrastają przeładunki w polskich portach oraz umacnia się pozycja polskich stoczni. Jednak, nadal słabym punktem gospodarki morskiej pozostaje żegluga pod narodową banderą.
Już po raz czwarty przedstawiciele morskiej energetyki wiatrowej spotkają się na regatach żeglarskich PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024. Tegoroczna edycja zaplanowana jest na 19-20 maja 2024. To wyjątkowa okazja do integracji środowiska, budowania relacji biznesowych oraz wzięcia udziału w aukcji charytatywnej na rzecz podopiecznych Regionalnej Placówki Opiekuńczo-Terapeutycznej w Dębnie.
Spółka zaprasza wszystkich uczestników rynku do wzięcia udziału w niewiążącej procedurze badania rynku realizowanego w ramach projektu „Wodorowa Mapa Polski”. Wyniki badania zostaną uwzględnione przez spółkę w planowaniu infrastruktury przesyłu wodoru i pozwolą na stworzenie wstępnej mapy wodorociągów na terenie kraju.
W naszym opracowaniu Umowa o budowę statku – "permissible delay" omówiliśmy kategorię zdarzeń i okoliczności, które zgodnie z danymi postanowieniami umownymi, umożliwiają stoczni („Builder”/,,Seller”) przesunięcie kontraktowego terminu dostawy statku („Delivery Date”) bez żadnych konsekwencji prawnych i finansowych z tego tytułu. Wyjaśniono też, w ślad za orzeczeniem w sprawie „Zhoushan Iinhaaiwan Shipyard Co. Ltd. v Golden Exquisite Inc” [2015], iż kategoria „permissible delay” składa się w istocie z dwóch podkategorii.
W tradycyjnym systemie common law, terminowa płatność „hire” (opłaty czarterowej), jakkolwiek należąca do kluczowych obowiązków czarterującego, nie stanowi warunku istotnego umowy czarteru na czas.
Polska Izba Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW) oraz Vulcan Training & Consultancy zapraszają na 4. edycję regat PTMEW Offshore Wind Energy Cup 2024 - żeglarskiego święta dedykowanego przedstawicielom szybko rozwijającej się branży morskiej energetyki wiatrowej w Polsce.
Politechnika Morska w Szczecinie w partnerstwie ze spółką Orlen Neptun organizuje konkurs przeznaczony dla uczniów szkół ponadpodstawowych Województwa Zachodniopomorskiego. Uczestnicy konkursu muszą się wykazać ponadprzeciętną wiedzą na temat morskiej energetyki wiatrowej.
Już 24 kwietnia br., odbędzie się długo wyczekiwany Dzień Otwarty Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Po kilku latach przerwy, spowodowanej między innymi pandemią wirusa COVID – 19, AMW wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i otwiera szeroko drzwi Akademii w celu umożliwienia zaznajomienia się z ofertą dydaktyczną Uczelni oraz jej infrastrukturą.
W dniu 18 kwietnia 2024 r. odbędzie się XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego zatytułowana „Prawo nowych technologii w gospodarce morskiej” organizowana przez Katedrę Prawa Morskiego WPiA UG, Centrum Badań nad Gospodarką Morską UG oraz Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Gdańsk.
Sejm uchwalił ustawę mającą usprawnić finansowanie inwestycji offshore wind w części pożyczkowej KPO
Coraz gorsza kondycja sieci – skąd wziąć 500 mld zł na infrastrukturę energetyczną?
Dni Otwarte „Cutting Meets Welding" poświęcone automatyzacji cięcia i spawania
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
Konferencja „Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych"
Statek wpłynął w zamkniętą strefę, gdy trwały ćwiczenia z ostrą amunicją. Mogło dojść do tragedii