W dniu 18 kwietnia 2024 r. odbędzie się XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego zatytułowana „Prawo nowych technologii w gospodarce morskiej” organizowana przez Katedrę Prawa Morskiego WPiA UG, Centrum Badań nad Gospodarką Morską UG oraz Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA Gdańsk.
XII Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego „Prawo nowych technologii w gospodarce morskiej” jest poświęcona zagadnieniom, które obecnie bardzo silnie wpływają na transformację stosunków prawnych w gospodarce morskiej. Od cyfryzacji po sztuczną inteligencję, blockchain i analizę danych, coraz powszechniej korzysta się z najnowocześniejszych rozwiązań w celu ułatwienia międzynarodowego obrotu morskiego oraz wsparcia funkcjonowania administracji publicznej, w tym w szczególności administracji morskiej. Nowe technologie otwierają też wiele możliwości w zakresie efektywności, dokładności i szybkości obrotu portowo-morskiego. Możliwości wprowadzania i stosowania nowych technologii oraz systemów sztucznej inteligencji wciąż rosną. Już dzisiaj są one wykorzystywane w osiąganiu celów zrównoważonej niebieskiej gospodarki.
Tegorocznej edycji tradycyjnie towarzyszyć będzie panel dla młodych naukowców, który odbędzie się dzień wcześniej – tj. 17 kwietnia 2024 r.
Udział w konferencji jest bezpłatny, wymaga natomiast wcześniejszej rejestracji. Szczegółowe informacje, w tym formularz rejestracyjny, dostępne są na stronie internetowej konferencji pod adresem: www.prawo-morskie.pl.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych