To był ważny dzień zarówno dla brytyjskiej Royal Navy, jak i stoczni Babcock mieszczącej się w szkockim Rosyth. 27 maja halę kadłubową opuściła pierwsza fregata typu 31, przyszły HMS Venturer, który w niedługim czasie zostanie zwodowana. Z polskiej perspektywy jest to o tyle interesujące, że opiera się na platformie Arrowhead 140, tak jak budowane fregaty programu „Miecznik” dla polskiej Marynarki Wojennej.
Jedną z poprzednich publikacji, zatytułowaną „U.S. Coastguard (USCG) – Morskie Organy Ścigania” zapoczątkowano serię artykułów poświęconych organom władzy publicznej, działającym w obszarze szeroko rozumianego bezpieczeństwa morskiego, a określanym zbiorczo jako tzw. maritime law enforcement. Wybór Straży Wybrzeża Stanów Zjednoczonych jako pierwszej z opisywanych w tym zakresie instytucji nie był przypadkowy.
Jeden z marynarzy pracujących na kanadyjskim lodołamaczu CCGS Vincent Massey zaginął podczas rejsu.
Maersk i Hong Lam Marine pomyślnie przeprowadziły pierwszą na świecie operację bunkrowania metanolem kontenerowca Maersk w Raffles Reserved Anchorage w Singapurze ogłosiły Zarząd Portu Singapur i Maersk w końcu lipca br. Ale nie jest to pierwsze bunkrownie statku metanolem. Szlak przetarły Stena Line i Port w Göteborgu. Przebudowany w stoczni Remontowa prom Stena Germanica wykonał milowy krok w zakresie wykorzystania metanolu jako paliwa okrętowego.
Pod koniec lipca br. angielska firma zajmująca się technologiami jądrowymi „newcleo”, grupa stoczniowa Fincantieri i towarzystwo klasyfikacyjne RINA podpisały historyczne porozumienie. Planują wdrożyć bezpieczną technologią jądrową do transportu morskiego wykorzystując innowacyjne reaktory IV generacji. Na jednostkach wykorzystywano już reaktory jądrowe do napędu lodołamaczy i statków handlowych.
Chwile grozy przeżyli uczestnicy ceremonii chrztu i wodowania nowego nabytku sił morskich USA, przyszłego USS Cleveland (LCS-31). W trakcie wodowania jednostka gwałtownie się przechyliła, wzbudzając ogromną falę i niemal miażdżąc znajdujący się nieopodal holownik. Niektórzy widzowie obawiali się, że może dojść do wypadku.
Prezes A.P. Moller-Maersk A/S, Jim Hagemann Snabe, mówi, że trudno jest przekonać wystarczającą liczbę kobiet do ubiegania się o stanowiska wysokiego szczebla, w największej na świecie firmie zajmującej się żeglugą kontenerową.
W stoczniach na całym świecie można zaobserwować w dalszym ciągu zapotrzebowanie na wykwalifikowaną kadrę polskich pracowników sektora stoczniowego. Zagraniczne stocznie chcąc pozyskać ww. osoby do pracy przy realizowanych projektach stoczniowych korzystają, z reguły, z usług polskich pośredników będących zarazem podwykonawcami dla stoczni.
Australijski port Melbourne został na 50 lat wynajęty przez Lonsdale Consortium za kwotę 7,3 mld dolarów.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta