W celu uzupełnienia strat, które siły okupacyjne ponoszą w walkach na Ukrainie, i obsadzenia nowych jednostek Kreml wysyła na wojnę personel rosyjskiej Floty Pacyfiku - poinformował w piątek ukraiński wywiad wojskowy (HUR).
Przez morskie terminale paliwowe przepompowano w 2023 około 2,16 mld t ropy naftowej, z czego morskie terminale Unii Europejskiej przeładowały ponad 470 mln t. Ten wynik przebiła gospodarka ChRl, która sprowadziła drogami morskimi 512 mln ton w okresie styczeń-grudzień ubr. – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa. Port Gdańsk znalazł się w czołówce portów UE przeładowujących ropę naftową.
Jestem absolutnie spokojny o to, że spór między Westinghouse, a KHNP o technologię budowy elektrowni jądrowych zostanie rozwiązany i taka inwestycja w Polsce będzie mogła być realizowana - stwierdził w poniedziałek były minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
Morska energetyka wiatrowa znalazła się na głębokiej wodzie i boryka się z niespotykanymi dotąd trudnościami w obliczu rosnących kosztów. Wiodący operatorzy na tym zmonopolizowanym rynku ogłaszają po trzech kwartałach niespotykane dziury w budżetach. Już pojawiły się głosy o konieczności ratowania firm przez rządy i naciski na drenowanie kieszeni konsumentów przemysłowych i detalicznych.
Pojawiły się zdjęcia prezentujące aktualny stan kadłuba okrętu podwodnego proj. 636.3 (kod NATO: Kilo) B-237 Rostów nad Donem, który w trakcie pobytu w suchym doku na terenie stoczni w Sewastopolu na okupowanym przez Rosję Krymie został zaatakowany przez ukraińskie pociski manewrujące. Obok niego został uszkodzony okręt desantowy „Mińsk”. To pierwszy, potencjalnie zniszczony przez atak okręt podwodny w XXI wojny.
W sieci ukazało się wideo pokazujące uszkodzenia jakich doznał rosyjski tankowiec SIG w wyniku ataku ukraińskiego drona pływającego.
Rosyjski desantowiec Oleniegorskij Gorniak, który został trafiony na początku sierpnia przez ukraiński dron nawodny, z dziurą w kadłubie znalazł się w suchym doku. Nie wiadomo, czy jego naprawa będzie możliwa.
Jeszcze zanim wygasła umowa zbożowa, umożliwiająca eksport zboża z Ukrainy drogą morską, firmy ubezpieczeniowe zapowiedziały, że rozważają możliwość rewizji ryzyk w stosunku do armatorów kierujących statki na Morze Czarne. Oznacza to jednoznacznie, że transport morski czeka podniesienia stawek ubezpieczeniowych za statek i ładunek.
W drugim kwartale 2023 r. na całym świecie miało miejsce ponad 1200 incydentów manipulowania lokalizacją (GNSS) przez operatorów statków. 63% wszystkich statków omijających sankcje zostało zidentyfikowanych jako powiązane z Rosją. To dwa z wielu godnych uwagi spostrzeżeń z raportu ryzyka firmy Windward, która śledzi ruch statków, wykorzystując sztuczną inteligencję Maritime AI™.
Czy przydomowy magazyn energii z Chojnic zrewolucjonizuje nasze myślenie o samowystarczalności energetycznej?
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie
MKiŚ: do 14 czerwca br. przedłużono prace dot. ceny maksymalnej za energię elektryczną z offshore
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024