W gdyńskim porcie odbyło się wyjazdowe posiedzenie Sejmowej Komisji Infrastruktury. Wzięli w nim udział m.in. sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Jacek Karnowski, wiceminister Stanisław Bukowiec, marszałek Mieczysław Struk, wojewoda Beaty Rutkiewicz, prezydent Gdyni Aleksandra Kosiorek oraz przedstawiciele Ministerstwa Obrony Narodowej. Była to okazja do omówienia projektów, które kształtują przyszłość regionu i kraju.
24 lipca odbyło się kolejne w tym roku posiedzenie komisji, w trakcie której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, portów i urzędów morskich przedstawili stan inwestycji mających istotne znaczenie dla krajowej gospodarki. Szczególnie omawianym zagadnieniem była kwestia rozwoju infrastruktury dojazdowej do portów, w tym drogowej, kolejowej i rzecznej.
Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Na temat znaczenia tej inwestycji w kontekście bezpieczeństwa 19 czerwca doradca ministra obrony narodowej Maciej Samsonowicz rozmawiał z prezydent Gdyni Aleksandrą Kosiorek oraz burmistrzem Rumi Michałem Pasiecznym.
Przy nabrzeżu terminalu HES Gdynia Bulk Terminal w Porcie Gdynia cumuje wyjątkowy statek. Masowiec Pyxis Ocean to jedna z niewielu jednostek na świecie, które za pomocą dwóch stalowo-kompozytowych żagli wykorzystują energię wiatru do wspomagania konwencjonalnego napędu. Dzięki temu wyraźnie spada zużycie paliwa, a co za tym idzie – emisje CO2.
Trwają prace nad zupełnie nowym układem drogowym, który ma m.in. służyć do dowozu i wywozu towarów z Portu Gdynia. Oprócz Drogi Czerwonej, powstają plany innych tras, w tym tzw. Via Maris, która ma usprawnić komunikację między portem a tzw. Doliną Logistyczną oraz dalej, na północny-zachód.
Książka „Transport” pod redakcją naukową Krystyny Wojewódzkiej-Król i Elżbiety Załogi to jedna z najważniejszych książek dla polskiej branży TSL, z której wiedzę czerpały zastępy obecnych kadr całego sektora. 25 maja w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia odbyło się spotkanie promocyjne z okazji premiery siódmego już wydania publikacji.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z firmą HaskoningDHV Polska na „Opracowanie planu rozwoju oraz koncepcji zagospodarowania obszarów Doliny Logistycznej na terenie Gminy Kosakowo wraz ze wstępnym studium wykonalności”.
Według analityków BETFAN, legalnego polskiego bukmachera, Trójmiasto doczeka się w końcu budowy Drogi Czerwonej, mającej połączyć gdyński port z siecią dróg krajowych. Zdaniem BETFAN prace budowlane przy tej inwestycji ruszą w ciągu pięciu lat, tj. do końca 2026 r. Czy jednak, zgodnie z zapowiedziami, łącznik powstanie do 2028 r.? Czy Droga Czerwona ponownie stanie się tematem kampanii wyborczej w Trójmieście? I co z innymi projektami: Portem Zewnętrznym czy Doliną Logistyczną, wokół której toczy się właśnie przetarg?
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się podpisanie porozumienia pomiędzy Portem Gdynia a 43 Bazą Lotnictwa Morskiego.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia otrzymał pozytywną opinię Rady Gminy Kosakowo w sprawie rozszerzenia swoich granic. Nowe tereny, o powierzchni ponad 260 ha, posłużą do stworzenia Doliny Logistycznej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO