Już za tydzień rozpocznie się seria ostatnich regat Polskiej Ligi Żeglarskiej w tym sezonie. Bazą regat będzie Centrum Żeglarskie Szczecin, a najlepsi żeglarze w Polsce zmierzą się ze sobą na wodach jeziora Dąbie w walce o spadki, awanse i tytuły Mistrzostw Polski.
Bornholm realizuje przełomowy projekt Baltic Energy Island. W jego efekcie duńska wyspa będzie pierwszą na świecie hybrydową wyspą dostarczającą energię energetyczną. Morskie farmy wiatrowe o mocy trzech gigawatów będą produkować energię elektryczną dla Danii i Niemiec. Niestety, to innowacyjne przedsięwzięcie realizowane jest bez udziału Polski. A przecież europoseł Borys Budka jest głównym wspierającym ten innowacyjny na skalę światową projekt.
Choć coraz częściej słyszymy o odwołanych lub nieudanych przetargach na nowe lokacje morskich farm wiatrowych oraz o politycznych decyzjach wycofania się z poszczególnych projektów, tym razem, dla odmiany, kilka projektów wraca na tapet.
JFD, podmiot odpowiedzialny za systemy wojskowe w firmie James Fisher and Sons plc, ogłasza pomyślną integrację i akceptację swojego zaawansowanego pojazdu ratowniczego okrętów podwodnych (Submarine Rescue Vehicle, SRV) dla Marynarki Wojennej Korei Południowej (ROKN). W związku z tym odbyły się próby morskie związane z realizacją procedury ratownictwa podwodnego.
Jak donoszą naukowcy z Florida State University, życie w oceanach w niemałej mierze korzysta z zasobów Sahary, a konkretnie zawartego w jej pyle żelaza. Przy tym, im dalszą drogę przebędzie pył, tym lepiej działa.
Port Roenne na Bornholmie to obecnie jeden z głównych węzłów logistycznych dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej na Bałtyku. Instalacja farmy Baltic Eagle zmierza już ku końcowi, a jeszcze w tym roku rozpocznie się realizacja kolejnego gigantycznego projektu – Baltic Power.
Zbliża się komercyjny debiut flagowego modelu turbiny Vestas V236. Podczas tegorocznej konferencji PSEW w Świnoujściu, Sławomir Michaluk, dyrektor ds. realizacji projektów offshore w Vestas, opowiedział o głównych aspektach technologicznych i historii rozwoju tego produktu.
Fincantieri i Marc-Henry Cruise Holdings LTD, współwłaściciel Four Seasons Yachts, świętowali w stoczni we włoskiej Ankonie położenie stępki pod jacht Four Seasons I. Ma być to pierwszy ultra-luksusowy statek budowany dla tej firmy. Jej przedstawiciele określają to jako "spełnienie marzeń" i początek nowej drogi w historii przedsiębiorstwa związanego dotąd przede wszystkim z branżą hotelarską.
Po blisko trzech miesiącach od głośnej katastrofy kontenerowiec M/Dali wyruszył do Norfolk w stanie Wirginia. Opuszcza tym samym okolice Baltimore, gdzie zakończono główne prace związane z odtworzeniem żeglugi na rzece Patapsco. Statek wciąż pozostaje uszkodzony, pozbawiony kotwic, z elementami gruzu oraz zniszczonymi kontenerami oraz ładunkiem, który przewoził w momencie wypadku. Pozostaje teraz pytanie, co stanie się z tą jednostką?
Dane z europejskiego satelity CryoSat pokazują, że przez coraz cieńszą warstwę lodu i śniegu do oceanu dociera rosnąca ilość światła słonecznego. Z tego powodu można się spodziewać zakwitów alg, silnie wpływających na ekosystem.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji