Chiny rozszerzyły obowiązywanie nowych „specjalnych opłat portowych” także na statki wycieczkowe zawijające do chińskich portów. Branża obawia się, że posunięcie to może doprowadzić do masowych zmian tras i rezygnacji z planowanych wizyt w Chinach.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
Disney Cruise Line wchodzi w kolejny etap intensywnego rozwoju floty, a centralnym punktem tej ekspansji jest Disney Destiny. Statek o długości 340 metrów został oficjalnie zwodowany 9 sierpnia w stoczni Meyer Werft w Papenbergu w Niemczech, w uroczystości pełnej efektów świetlnych i typowych dla marki postaci Disneya.
W znajdującej się w niemieckim Papenburgu stoczni Meyer Werft odbyła się, 8 sierpnia, ceremonia cięcia blach pod kolejny wycieczkowiec klasy Wish, zamówionego przez Disney Cruise Line. W międzyczasie został zaprezentowany inny statek tej serii, który w tym roku zostanie przekazany zamawiającemu, Disney Destiny. Przedsięwzięcie ma dowodzić poprawy kondycji zakładu, który w ubiegłym roku otrzymał wsparcie finansowe od niemieckich władz.
Dramatyczna akcja ratunkowa na pokładzie statku wycieczkowego Disney Dream, o której pisaliśmy kilka dni temu ponownie rozpaliła dyskusję na temat technologii wykrywania osób za burtą (MOB – man overboard) w branży rejsów. W minionym tygodniu 5-letnia dziewczynka spadła z czwartego pokładu statku, a jej ojciec bez wahania skoczył za nią do wody, co zakończyło się ich szczęśliwym uratowaniem.
W niedzielę na pokładzie statku wycieczkowego Disney Cruise Line doszło do niebezpiecznego zdarzenia, który mógł zakończyć się tragedią. 5-letnia dziewczynka i jej ojciec zostali uratowani po tym, jak oboje wypadli za burtę.
Po serii upadłości i okresie niepewności stocznia w Wismarze zyskuje możliwość odbudowy swojego potencjału. Nowy właściciel – Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) – zapowiedział znaczące inwestycje oraz zwiększenie zatrudnienia. W ciągu najbliższych pięciu lat liczba pracowników ma wzrosnąć z obecnych 100 do nawet 1500 osób. Proces rekrutacyjny już trwa, a w stoczni powstawać będą zarówno jednostki cywilne, jak i okręty wojenne.
Najnowszy statek wycieczkowy budowany przez niemiecką stocznię w Papenburgu miał osiągnąć ważny etap prac. 2 marca opuścił zakład i został odholowany do holenderskiego portu Eemshaven nad rzeką Ems, gdzie przybył wieczorem następnego dnia. Zgodnie z planem Asuka III ma rozpocząć próby morskie i otrzymać resztę wyposażenia, nim trafi do zamawiającego.
Jeszcze nie wszedł na linię, a już miał na koncie udaną akcję ratunkową. Disney Treasure, nowy wycieczkowiec linii Disney Cruise Line, w trakcie rejsu repozycjonującego przed wejściem do służby, podjął na pokład czterech żeglarzy z tonącego katamaranu.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała o zaawansowanym przebiegu prac nad statkiem wycieczkowym dla NYK Cruises. Podkreśla też istotne znaczenie realizacji takich zleceń w ramach portfela zamówień zakładu, pozwalając na utrzymanie ciągłości pracy.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO