Na okupowanym przez Rosję Krymie doszło do wypadku z udziałem portowego dźwigu, który runął do wody, zabijając przy tym dwie osoby.
MacGregor uzyskał zamówienie od grupy Vertom, holenderskiego armatora i dostawcy usług morskich, na dostawę całkowicie elektrycznych dźwigów towarowych dla czterech wielozadaniowych statków. To zamówienie stanowi pierwszą dostawę dźwigów elektrycznych MacGregor dla statków, które zostaną zbudowane w Indiach, co stanowi ważny kamień milowy w rozszerzaniu zrównoważonych rozwiązań na rynki wschodzące.
W holenderskiej stoczni Tinnemans Shipbuilding w Maasbracht zawalił się dźwig. Dwóch pracowników stoczni trafiło do szpitala.
Austriacka firma Palfinger Marine, specjalizująca się w budowie hydraulicznych dźwigów i innych systemów podnoszenia, dostarczy 100 dźwigów platformowych, które będą wykorzystywane do obsługi i konserwacji turbin na morskich farmach wiatrowych Bałtyk 2 i 3, budowanych przez Equinor i Polenergię.
Japońska firma Penta-Ocean Construction zleciła Ulstein Design & Solutions B.V. zaprojektowanie nowego, ciężkiego statku do instalacji fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Dostosowany projekt ULSTEIN HX118. Przedsięwzięcie jest realizowane przy współudziale mieszczącego się w Gdyni Ulstein Poland.
Polski producent symulatorów, Flint Systems, znalazł się w gronie kluczowych graczy globalnego rynku oprogramowania symulatorów dźwigów. To ważne, że rodzima firma, która coraz śmielej zaznacza swoją obecność na arenie międzynarodowej jest zauważana i doceniana na świecie.
Coraz bliżej do rozpoczęcia budowy morskich farm wiatrowych bezpośrednio na akwenie. Polskie porty instalacyjne nie są jeszcze gotowe, więc obecnie największą rolę w rozwoju offshore wind odgrywa Port Gdynia.
Branża morska czekała na to od dawna. W końcu jednak Svanen, jeden z największych statków dźwigowych do stawiania na morzu fundamentów turbin wiatrowych dotarł do Portu Gdynia. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Angielskim, skąd jest doskonale widoczna ponad okolicznymi budynkami. Dźwigowiec znajduje się w Gdyni pod opieką Morskiej Agencji Gdynia, która pełni rolę jego agenta.
Krajowy System Elektroenergetyczny jest przestarzały i nie udźwignie transformacji bez nawet czterokrotnego zwiększenia inwestycji w jego rozwój i modernizację - z obecnych 7-8 mld zł do 19-29 mld zł rocznie - ocenia firma Kearney. Ostrzega, że jest coraz mniej czasu, może też zabraknąć rąk do pracy.
W niedzielę w Porcie Gdańsk pojawił się dobry znajomy – przystosowany do transportu ładunków ponadgabarytowych statek Meri. Tym razem na jego pokładzie znalazły się dwa dźwigi przeładunkowe dla jednego z operatorów terminali w Gdańsku – firmy Speed.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?