Zmiany w wolumenie przeładunków, obsługa coraz większych jednostek, duży udział paliw w przeładunkach portowych, wyzwania związane z dekarbonizacją- to codzienność portów. Jeszcze kilka lat temu zarządzanie portami i ryzykiem w nich występującym była zupełnie inna. Jak więc sprostać nowym wyzwaniom?
Ataki na infrastrukturę krytyczną i incydenty z szarą flotą i statkami wyłączającymi AIS sprawiły, że NATO i zagrożone kraje podjęły aktywność by kontrolować dokładniej co dziej się na morzu. A w Norwegii zajął się tym problemem 24-letni student. Jesper Johnsen Loes niedawno uruchomił MaritimAlarm.no, stronę internetową monitorującą aktywność cywilnych rosyjskich statków w strefie ekonomicznej Norwegii. System jest otwarty, więc każdy, kto ma dostęp do strony Maritim Alarm może śledzić statki na Morzu Norweskim, które zagrażają i
Większość udokumentowanych cyberataków na pojedyncze statki w przeszłości była przeprowadzana poprzez zagłuszanie i fałszowanie sygnałów nawigacyjnych. Jednak statki są coraz bardziej zagrożone szerszym zakresem ataków, w tym oprogramowaniem ransomware.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem