Oficjalny partner logistyczny Igrzysk Paryż 2024, Grupa CMA CGM, globalny gracz w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, lotniczych i logistycznych, wykorzysta wiedzę ekspercką 180 tys. pracowników, aby sprostać wyzwaniu organizacji największego wydarzenia sportowego na świecie.
Na terenie o powierzchni 9,5 ha, położonym we wschodniej części portu Dunkierka, CEVA uruchomi nowy park logistyczny dedykowany obsłudze pojazdów eksportowanych i importowanych. Zawarta w tym celu umowa o dzierżawę ma umożliwić CEVA wzrost efektywności i zwiększenie odporności łańcuchów dostaw jej klientów z branży samochodową.
Bolloré i CMA CGM ogłosiły 29 lutego zakończenie sprzedaży wszystkich udziałów spółki Bolloré Logistics na rzecz CMA CGM. Przy tym zaznaczono, że przeniesienie Bolloré Logistics Sweden AB do Grupy CMA CGM pozostaje uzależnione od uzyskania przez tę ostatnią zgody na inwestycje zagraniczne na terenie Szwecji. Cena zakupu wynosi 4,85 miliardów euro.
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, podsumowuje współpracę z Ministerstwem Obrony Narodowej w Polsce. Decydujące znaczenie ma międzynarodowe doświadczenie zespołu CEVA we wdrażaniu projektów dla przemysłu obronnego i branż o strategicznym znaczeniu.
CEVA Logistics podpisuje 10-letnią umowę leasingową ze spółką macierzystą, CMA CGM, na hybrydowe statki dalekomorskie napędzane LNG firmy Eastern Pacific Shipping. Posiadanie floty tych jednostek umożliwi CEVA przetransportowanie około 140 000 pojazdów rocznie, zwłaszcza między Chinami i Europą.
Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
Grupa CMA CGM potwierdziła opcję kupna części transportowo-logistycznej Grupy Bolloré Logistics. Nie oznacza to jednak jeszcze finalizacji transakcji.
CEVA Logistics podpisała globalną umowę z project44, zapewniając nadawcom przesyłek frachtu oceanicznego większą widoczność ich ładunków. To kontynuacja umowy zawartej między firmami w lipcu 2021 r., której celem było zapewnienie lepszej widoczności przesyłek klientom, korzystającym z usług transportu lądowego.
CEVA Logistics poinformowało, że zacieśni relacje z HMM. Bazą jest wieloletnia umowa na wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w serwisach oceanicznych. A.P. Moller Capital zapowiedział, że zainwestuje w infrastrukturę portową i logistyczną w Afryce Zachodniej. To tylko dwa przykłady kolejnych aktywności linii żeglugowych na rynku logistycznym i odwrotnie.
Gdyńskie biuro CEVA wspiera wzrost popytu na rozwiązania frachtu oceanicznego w Europie. Większy dostęp klientów z Polski i Europy Wschodniej do globalnych usług transportu drobnicowego (LCL). CEVA Logistics, łącząc polskich i europejskich klientów z portami na całym świecie, uruchamia nowe biuro oddziału w Gdyni. Teraz jego zespół stawia na dynamiczny rozwój usług frachtu oceanicznego, w tym drobnicowego (LCL), całokontenerowego (FCL), a także break bulk i Project Forwarding.
Postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
Nowa fregata pod japońską banderą. JS Yahagi rozpoczyna służbę
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore
Awaria mostu obrotowego w Giżycku - ruch jachtów w tym miejscu wstrzymany
Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie
Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce