Zysk netto Grupy Orlen osiągnął za trzy kwartały tego roku 8 mld 94 mln zł i był wyższy o 5 mld 82 mln zł rok do roku - poinformował w czwartek koncern w skonsolidowanym raporcie kwartalnym. W trzecim kwartale tego roku Grupa Orlen wypracowała przychody na poziomie 61 mld zł.
Prezydent USA Donald Trump z ironią skomentował w czwartek, że cieszy go przekonanie przywódcy Rosji Władimira Putina o odporności rosyjskiej gospodarki na sankcje. Trump zasugerował, że może się to zmienić za sześć miesięcy.
Do dekarbonizacji żeglugi i ciężkiego transportu samochodowego energia elektryczna jest złym rozwiązaniem. To jest miejsce na inne technologie - w tym LNG, a docelowo bioLNG. To jeden z wniosków z dyskusji i rozmów prowadzonych podczas Konferencji PPLNG i bioLNG, która odbywa się w Gdyni.
Port Gdańsk informuje, że przy ul. Budowniczych Portu Północnego 1 została otwarta nowa stacja paliw EPT MASTER. To nowoczesny obiekt zlokalizowany na terenach portowych, zaprojektowany i dostosowany do potrzeb kierowców pojazdów ciężarowych.
Spółka A.P. Moller - Maersk odnotowała w pierwszym kwartale 2025 roku wzrost przychodów o 7,8% do 13,3 mld USD, a zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją (EBIT) wzrósł do 1,3 mld USD z 177 mln USD rok wcześniej. Mimo niełatwej sytuacji z powodu wojny celnej USA z Chinami i konfliktów zbrojnych, w tym między Indiami i Pakistanem, duński przewoźnik podtrzymuje swoje dotychczasowe prognozy finansowe na cały rok 2025.
Umowy kupna-sprzedaży ropy naftowej, paliw płynnych czy LNG w międzynarodowym obrocie handlowym mają często charakter umów wieloletnich (długoterminowych). Jest to podyktowane koniecznością zapewnienia trwałości i przewidywalności dostaw produktów strategicznych dla gospodarki światowej praktycznie w każdej sferze działalności gospodarczej. Trwałość i stabilność prawno-kontraktowa tego typu umów wystawiona zostaje na ciężką próbę w sytuacji gwałtownych zmian politycznych, makroekonomicznych i społecznych, mogących i oddziaływując
Marynarka Wojenna (Nedsa) Irańskiej Straży Rewolucji Islamskiej (IRGC) przejęła po raz kolejny mały tankowiec podejrzany o przemyt paliwa w Zatoce Perskiej. Wcześniejsze dwa przypadki miały miejsce 31 marca.
W 2025 r. statki handlowe zwolniły do rekordowo niskich prędkości. Statki handlowe pływały w 2025 r. wolniej niż kiedykolwiek. Średnie prędkości floty dalekomorskiej w pierwszym kwartale tego roku osiągnęły nowy poziom najniższy, zgodnie z danymi Clarksons Research. Na „slow steaming” zdecydowały się te grupy armatorów, które borykały się z problemami utrzymania wysokich frachtów i przychodów w zeszłym roku i w pierwszych miesiącach roku bieżącego.
W obawie przed niedoborami paliw władze Kazachstanu wprowadzają zakaz ich wywozu, a jednocześnie planują uwolnienie ich cen. Pojawiają się obawy, czy takie kroki nie spowodują zamieszek porównywalnych do krwawych wydarzeń ze stycznia 2022 r.
Komisja Europejska (DG MARE) i CINEA poinformowała w styczniu 2025 r., że ruszył projekt HY2FISH. Podkreśla się, że jest to pionierska inicjatywa w sektorze rybołówstwa morskiego i akwakultury. Ma ona na celu budowy ekologicznych jednostek łowczych i zmniejszenie wpływu statków rybackich na środowisko. Projekt otrzymał dofinansowanie UE w wysokości 2,2 mln euro w ramach programu projektów pilotażowych i działań przygotowawczych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Biały Dom zapowiada: będą kolejne ataki na łodzie transportujące narkotyki
Port w Helsinkach kluczowym motorem fińskiej gospodarki
"Orka" na ostatniej prostej. Hanwha Ocean podkreśla inwestycje w niezależność technologiczną i odporność przemysłu
Indonezja wystawiła na aukcję skonfiskowany, objęty sankcjami irański tankowiec wraz z ładunkiem
Grupa Azoty: po 3 kwartałach br. EBITDA poprawiła się z minus 186 mln zł do 346 mln zł
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem